به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی کویت (کونا) ، عبدالله النسور پس از آن که به همراه اعضای کابینه جدید اردن در حضور « عبدالله دوم» ، پادشاه این کشور سوگند یاد کرد، گفت، در جریان دو سال از ناآرامی های سوریه حدود چهارصد و هفتاد هزار آواره سوری وارد خاک اردن شده اند و بیش از آن نیز حدود ششصد هزار سوری در اردن زندگی می کردند که به این ترتیب حدود یک میلیون و دویست هزار شهروند سوری در اردن بسر می برند.

النسور ادامه داد، مسئله پناه آوردن سوری ها به اردن تاثیر اجتماعی و اقتصادی بزرگی بر اردن گذاشت که قبلا پیش بینی نشده بود. در این میان باید تاثیر حضور درازمدت فلسطینی ها، عراقی ها و لبنانی ها را نیز به این مسئله افزود.

وی در انتقاد از عملکرد ضعیف (جامعه جهانی) درخصوص ارائه کمک ها به اردن در زمینه تحمل مسائل آوارگان سوری گفت، سران برخی کشورها به اردن می آیند و کمک اندکی به ما می کنند اما بعد از مدت کوتاهی مسئله آوارگان سوری را فراموش می کنند و همه سختی های آنها را بر دوش اردن می گذارند.

نخست وزیر اردن با تاکید بر اینکه کشورش بخشی از جنگی منطقه ای علیه سوریه نخواهد بود، گفت، اردن در دو سال گذشته در میدان مین حرکت کرده است اما سیاست پادشاه اردن موجب شد این کشور بتواند در این دریای متلاطم بدون هیچگونه آسیبی حرکت کند.

وی افزود، اینکه ما توانستیم به این مرحله برسیم بدون آن که در مسئله سوریه درگیر شویم، معجزه بوده است.

دولت اصلاح طلب جدید اردن شب گذشته (۳۰ مارس) در حضور ملک عبدالله دوم سوگند یاد کرد.