به گزارش پارس به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی؛ هزاران نفر به خیابان های انگلستان ریختند تا نسبت به طرح موسوم به" مالیات اتاق خواب" که مزایای مسکن را برای خانه ها دارای اتاق خواب اضافی کاهش می دهد، اعتراض کنند.

در گلاسکو، در حدود ۲۵۰۰ نفر شامل اعضای اتحادیه های صنفی و اعضای گروه های ناتوانان جسمی در مرکز شهر گرد هم آمدند. در حدود ۱۰۰۰ نفر نیز در خیابان داونینگ و میدان ترافالگار راهپیمایی کردند. هزار نفر دیگر نیز در ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند، دست به تجمع زدند.

بر اساس قانون جدید که از ۱ آوریل ۲۰۱۳ اجراء خواهد شد، اصلاحات رفاهی به معنای کاهش درصد مشخصی از مزایای خانوارهای دارای اتاق خواب اضافی خواهد بود.

بدین ترتیب از مزایای مسکن خانوارهای دارای یک اتاق اضافی ۱۴ درصد و دو اتاق اضافی ۲۵ درصد کاسته خواهد شد. این امر بدین معنا است که خانوارهای مذکور هر هفته در حدود ۱۴ پوند را از دست خواهند داد. انتظار می رود مستأجرین مجمع مسکن هر هفته به طور میانگین ۱۶ پوند از دست بدهند.

بنا بر گزارش" فدراسیون ملی مسکن" این تمهیدات در حدود ۶۶۰ هزار نفر از مستأجرین اجتماعی – ۳۱ درصد از مشتریان مزایای مسکن در بخش اجتماعی – را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اما معترضین می گویند که این امر می تواند افراد ناتوان و زنان را نیز تحت تأثیر قرار داده و منجر به اخراج آنها از خانه های شان شود.