به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از شبکه الجزیره قطر، حامد کرزی در فرودگاه بین المللی دوحه مورد استقبال عبدالله العطیه وزیر مشاور در امور خارجه قطر قرار گرفت.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: کرزی در سفر دو روزه خود به قطر با حمد بن خلیفه آل ثانی امیر و تعداد دیگری از مسئولان قطری راههای تقویت همکاری دوجانبه و روند صلح در افغانستان را بررسی می کند.

وزارت خارجه افغانستان یکشنبه گذشته اعلام کرد که کرزی برای برگزاری نشست هایی به منظور افتتاح دفتر گروه طالبان در دوحه به قطر سفر خواهد کرد.

قطر اخیرا از گشایش دفتر طالبان استقبال و ابراز امیدواری کرده است که این امر به تلاش ها برای برقراری صلح در افغانستان کمک کند.

« ایمل فیضی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: « ما قرار است درباره روند صلح گفت وگو کرده و همچنین دفتر طالبان در دوحه را افتتاح کنیم. »

کرزی نزدیک ۲ ماه پیش در نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و انگلیس در لندن با ایجاد دفتر برای گفت وگوهای طالبان در قطر موافقت کرد.

پس از آن رئیس جمهور کرزی دستور داد تا برای ایجاد دفتر طالبان در قطر با مقامات این کشور گفت وگو شود و درباره ایجاد این دفتر، یک توافقنامه میان ۲ کشور به امضا برسد.

ایجاد دفتر در قطر یکی از پیش شرط های طالبان برای گفت وگوهای صلح بوده است.

اما وزیر خارجه افغانستان درگذشته اعلام کرده بود تا زمانی که طالبان حاضر به مذاکره با حکومت این کشور نشود، حاضر به گشایش این دفتر نیستند.

این درحالی است که برخی از طالبان پیشین که اکنون در کابل زندگی می کنند، می گویند: تنها گشایش دفتر برای طالبان کافی نیست.

درهمین حال، حکومت افغانستان از چندی پیش تلاش با هدف مذاکره با طالبان را آغاز کرده و از هر طریق تلاش می کند تا پای این گروه را به میز مذاکره بکشاند.