به گزارش پارس به نقل از خبرنگار فارس در دمشق، یک منبع نظامی سوری با اشاره به اینکه پاکسازی منطقه « دوما» طی هفته های آینده آغاز خواهد شد، گفت که در انتظار پایان عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در شمال شهر دمشق و به طور مشخص در مناطق « عدرا البلد» و « تل کردی» و مناطق اطراف آن هستیم که در آن صورت می توان گفت، ارتش سوریه از شمال تا جنوب دمشق را در اختیار خواهد داشت.

وی درباره عملیات جاری در منطقه عدرا البلد گفت که عملیات در این منطقه به سرعت و روندی هماهنگ در جریان است و تاکنون هیچ یک از یگان های ارتش سوریه از مواضع و مناطقی که تصرف کرده و به کنترل خود درآورده اند، عقب نشینی نکرده اند و برخلاف مناطق دیگر شاهد بازگشت افراد مسلح به مناطق پاکسازی شده پس از خروج ارتش سوریه از آن نبوده اند.

به همین دلیل این منبع نظامی سوری تاکید کرد: مناطقی که از این پس امن اعلام خواهد شد، دیگر شاهد هیچ فرد مسلح یا گروه تروریستی نخواهد بود و می توان گفت هم اکنون در « عدرا البلد» هیچ نشانه ای از افراد مسلح و سلاح وجود ندارد.

وی همچنین افزود: عملیات نظامی ارتش سوریه طی روزهای آینده افزایش و گسترش قابل ملاحظه ای خواهد یافت تا منطقه « عدرا» طی یک هفته و یا نهایتا ده روز آینده به طور کامل منطقه امن اعلام شود، به خصوص اینکه هم اکنون ارتش به نقطه ای نظامی در این منطقه رسیده که پیشتر در محاصره افراد مسلح بود و ارتش سوریه با محاصره این منطقه و درگیری با گروه های مسلح بیش از ۳۰۰ فرد مسلح را به قتل برساند و ده ها فرد مسلح دیگر را هم در حین فرار کشته و زخمی کند.

این منبع درباره اهمیت این نقطه نظامی در عدرا می گوید که این نقطه نظامی در عمق عدرا قرار دارد که دلالت بر پیشروی سریع و چشمگیر ارتش سوریه در این منطقه دارد و تاکید کرد که در جریان درگیری های پیش آمده ده ها فرد مسلح کشته و شمار زیادی نیز زخمی و شمار زیادی از مراکز تجمع افراد مسلح در دو منطقه « الانشاءات» و کارخانه « گاز» منهدم شدند و تعدادی هم که در حال حاضر در این دو منطقه حضور دارند، تهدیدی علیه ارتش سوریه به شمار نمی آیند.

وی گفت: پس از غلبه بر این افراد مسلح و گروه های تروریستی عملیات ارتش سوریه بر جنوب دمشق متمرکز خواهد شد، یعنی عملیات ارتش سوریه از « عدرا» متوجه « تل الکردی» و پس از آن « دوما» خواهد شد که قرار است، به محاصره کامل ارتش سوریه درآید و یگان توپخانه نیز عمق مناطق « الغوطه» را هدف قرار خواهد داد.

این منبع پس از آن به اهمیت پیشروی ارتش سوریه در منطقه « دوما» اشاره کرد و گفت که عملیات ارتش سوریه بر این منطقه متمرکز خواهد شد که اطلاعات کامل و دقیقی از افراد مسلح و گروه های تروریستی فعال در این منطقه در اختیار است به این ترتیب باید گفت که ظرف روزهای آینده دمشق در آستانه عملیات نظامی گسترده ای خواهد بود.