به گزارش پارس به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از « روسیا الیوم» ، « اخضر ابراهیمی» ، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در گفت وگو با شبکه ۴ انگلیس گفت، پایان نزدیکی برای درگیری های خونین داخلی در سوریه متصور نیست.

ابراهیمی ضمن دعوت از جامعه جهانی برای افزایش فشارهای دیپلماسی به طرفین درگیر در سوریه، تأکید کرد که مسلح ساختن معارضان سوری راهکار حل وفصل بحران سوریه محسوب نمی شود.

وی تصریح کرد، اوضاع میدانی سوریه بسیار بحرانی است و این بحران هرروز گسترش می یابد؛ ازاین رو احتمال وقوع معجزه هایی (برای پایان دادن به بحران) در آینده نزدیک را پیش بینی نمی کنم.

نماینده سازمان ملل همچنین گفت، از اوایل ماه دسامبر هیچ تماسی با « بشار اسد» ، رئیس جمهوری سوریه صورت نداده است.

اخضر ابراهیمی ادامه داد که بهبود وضعیت در سوریه را نه در گذشته احساس کردم و نه در حال حاضر. به گمان من هر دو طرف درگیر معتقدند در جنگ نظامی بر طرف دیگر پیروز می شوند. ازاین رو جنگ شدیدتر و دامنه آن گسترده تر می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرف های سوری خودشان قادر به حل مشکلات شان نیستند، از عملکرد جامعه جهانی، شورای امنیت و به ویژه از کشورهای چین، روسیه و آمریکا در موضوع سوریه انتقاد کرد.

ابراهیمی گفت، ضروری است که جامعه جهانی و کشورهای مذکور با یکدیگر در این خصوص مذاکره کنند و قطعنامه هایی را در شورای امنیت به تصویب رسانده و لحن خود را در گفت وگو با طرف های سوری و برخی کشورهای منطقه نسبت به گذشته تندتر کنند.

این دیپلمات باسابقه الجزایری درخصوص دعوت پاریس و لندن برای رفع ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه، گفت، مسلح کردن معارضان « راهکار پایان دادن به درگیری ها نیست» .

وی تأکید کرد، مجهز کردن معارضان سوری به سلاح های بیشتر، خود بستر را برای ارائه بیشتر تسلیحات به نظام دمشق فراهم می کند. این امر راه حل مشکل سوریه نیست.