به گزارش پارس به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از « روسیا الیوم» ، وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت، من به صراحت می گویم نتایج نشست اتحادیه عرب در « دوحه» ما را متاسف کرد. ما معتقدیم روح تصمیم های که در آنجا گرفته شد بیانگر این امر است که اتحادیه عرب با حل مسالمت آمیز بحران (در سوریه) مخالف است.
سرگئی لاوروف ادامه داد، واقعیت امر این است که تصمیم های اتحادیه عرب توافقنامه ژنو صادره در ۳۰ ژوئن که نظام دمشق و معارضان را دعوت به مذاکره می کند را ملغی می کند.
وی با بیان اینکه سوال های بسیاری درخصوص مکلف کردن « الاخضر الابراهیمی» از سوی اتحادیه عرب و سازمان ملل برای ایجاد ارتباطات میان دولت و معارضان با هدف یافتن راهکاری مورد قبول طرفین درگیر، وجود دارد، گفت، اکنون که یکی از دو طرف تعیین کننده الابراهیمی به عنوان نماینده (یعنی اتحادیه عرب) ، ائتلاف ملی مخالفان را به عنوان تنها نماینده قانونی مردم سوریه به رسمیت شناخته و عدم برگزاری هرگونه مذاکره میان نظام و مخالفان را اعلام کرده و حتی راه را برای مسلح کردن مخالفان با هدف سرنگونی نظام هموار نموده، دیگر چگونه می توان ا لابراهیمی را فرستاده سازمان ملل یا نماینده اتحادیه عرب در موضوع سوریه دانست. »
لاوروف همچنین در واکنش به تصمیم اتحادیه عرب که به ارسال سلاح به معارضان سوری مجوز داده است، گفت حتی بدون توجه به اینکه این تصمیم (ارسال سلاح) تا چه اندازه با قوانین بین المللی سنخیت دارد، اینگونه برداشت می شود که هدف از این تصمیم تحریک طرفین درگیر بر ادامه جنگ تا پیروزی است. »