به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ «رییل کلییر» در گزارشی نوشت: در سال 2012، واژه «شکننده» در کتاب «کارن کلیت» برای توصیف عربستان سعودی بکار رفت عربستان سعودی یک پادشاهی وحشت‌زده است. در یمن گرفتار جنگ پرهزینه و ناموفق شده، در سوریه با گروه‌های شیعه درگیری شدید دارد و از طرفی به حامی قدرتمند خود، آمریکا، بی اعتماد است؛ زیرا نقش آمریکا پس از توافق هسته‌ای، از انزوا خارج کردن ایران است.

کشورهایی که احساس آسیب‌پذیری می‌کنند گاهی دست به اقدامات کوتاه مدت و مخرب می‌زنند، همانند آنچه که عربستان سعودی به تازگی انجام داد. مشکلات خارجی عربستان سبب ایجاد بی ثباتی در داخل آن نیز شده است. پسر 30 ساله بلند پرواز ملک سلمان برنامه‌ای برای نوسازی و تحول اقتصادی طرح‌ریزی کرده است؛ اما این اصلاحات شاهزادگان قدرتمند سعودی و همچنین جامعه را که در برابر هر تغییری مقاومت می‌کنند به چالش خواهد کشید.

عربستان سلسله اشتباهات خود را با قطع رابطه با ایران تکمیل کرد. تمایل عربستان برای مقاومت در برابر برتری ایران، سبب شده است در حال حاضر در باتلاق جنگ یمن گیر کند. ناامنی عربستان سبب جنگ 40 ساله در این رژیم شده است. این جنگ‌ها از ترس تهدیدات داخلی گرفته تا جنگ با قدرت‌های نظامی حاضر در سوریه را شامل می‌شود. دشمن در حال حاضر ریاض، ایران است؛ اما این اضطراب و نگرانی ریشه‌های عمیق‌تری دارد. مقامات سعودی به اطمینان داشتن از حمایت واشینگتن نیازمند هستند و حتی بهتر است بگوییم آنها به جامعه‌ای منسجم از درون بیشتر نیاز دارند.