به گزارش پارس به نقل از فارس،آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان  در گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که در تالار آدینه برگزار شد با اشاره به جنایت آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر گفت: امیدواریم خدا انتقام این ظلم ها را از این ها بگیرد و هرچه زودتر انقراض این حکومت سعودی فرا برسد.

وی با بیان اینکه ریختن خون شیخ نمر تیر خلاص برای انقراض حکومت جبار سعودی است اظهار داشت: شهادت شیخ نمر مصیبت و فاجعه ای برای اسلام است و افراد نادان روزگار چنین جنایت هایی را روا می دارند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: طرح امر به معروف و نهی از منکر را که به رییس جمهور سابق دادیم در کشو میزش گذاشت و تمام شد.

دبیر شورای نگهبان گفت: این دولت هم با طرح امر به معروف و نهی از منکر مخالف بود و رئیس دولت فعلی از رهبر انقلاب درخواست کرد که این طرح اجرا نشود،اما مقام معظم رهبری آن را به شورای اختلاف ارجاع دادند که در نهایت تایید شد اما دولت باز هم آن را اجرا نکرد.

آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای که در سال گذشته موفقیت نداشتند و جزو شکست خوردگان سیاست هستند کمر بستند تا بتوانند در کرسی هایی که نتوانستند به دست بیاورند بنشینند.

وی در ادامه با اشاره به طرح موضوع شورای رهبری، تصریح کرد: شورای رهبری خلاف قانون اساسی است.

جنتی با بیان اینکه اگر قدرت رهبری شکسته شود دیگر چه چیزی می ماند؟، گفت: شورای رهبری علی رغم غیرقانونی بودن، نشدنی نیز  هست.

دبیر شورای نگهبان افزود: عده ای می گویند که رهبری نباید مادام العمر باشد و اختیارات رهبری را کم کنند.

وی با انتقاد از ثبت نام برخی افراد فاقد صلاحیت های اولیه برای خبرگان، تصریح کرد: الان در ثبت نام خبرگان بیش از 800 نفر که در میان آنان کت و شلواری و زن وجود دارد ثبت نام کردند.

دبیر شورای نگهبان افزود: برخی ها می خواهند افراد خود را در مجلس خبزگان نفوذ دهند؛ البته شورای نگهبان وظیفه خود انجام می دهد اما مشکلاتی هم سر راه است.