به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت گفت: ما ازسیره پیامبر بزرگوار اسلام باید درس صبر و ثبات بر آرمان و تحمل شدائد و زخم زبان ها را بیاموزیم. پیامبر (ص) دل به وعده الهی قوی داشت که بی شک  به دنبال سختی ها، گشایش است و ما نیز یقین داریم که خداوند پاداش صبر و استقامت ملت ایران را با شکوفایی وپیشرفت خواهد داد.

رییس جمهوری همچنین از تلاش های وزارت کشور در برگزاری متین و منظم مرحله ثبت نام نامزدها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که با استقبال گسترده انجام شد، تقدیر و ابراز امیدواری کرد که حضور پرشور و پرشکوه مردم در انتخابات به خلق یک حماسه سیاسی دیگر بینجامد.

روحانی با تاکید بر رعایت قانون در همه مراحل انتخابات خاطرنشان کرد: بنای دولت اجرای سالم و قانونی انتخابات و تامین همکاری همه نهادهای ذیربط خواهد بود.

در ادامه این جلسه، هیات وزیران آیین نامه اجرایی قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را به تصویب رساند. این آیین نامه در راستای ایجاد اشتغال و نهادینه کردن استفاده از دانش آموختگان رشته های مرتبط  با کشاورزی، بهبود کیفیت محصولات زراعی و باغی، همچنین اصلاح بهبود شیوه های مصرف عوامل تولید و نهاده ها در محصولات و تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی و هدفمند کردن حمایت های مالی و مشوق ها به تصویب رسید.