موید حسینی صدر در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس با بیان اینکه این تریبونی که امروز در اختیار ماست مخصوص مردم است گفت: من از طرف مردم صحبت می‌کنم و بابت کنترل تورم، موفقیت در عرصه دیپلماسی، ایجاد امید در جامعه و تلاش برای اجرای  قانون اساسی از رئیس جمهور و دولت تشکر می‌کنم.

نماینده خوی با اشاره به اینکه رکود همه را مستاصل کرده است اظهار داشت: بیش از 6 میلیون بیکار در ایران وجود دارد و همین معضل جوانان را مضطرب کرده است.

وی به اصل 28 قانون اساسی استناد کرد و متذکر شد: «هر فرد حق دارد که شغلی را بدان مایل است و مخالف اسلام و مسائل عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند.» بنابراین  دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه شغل افراد جامعه را تامین کند.

حسینی صدر تاکید کرد: تامین شغل وظیفه مسئولان و وزرا است پس آدرس غلط ندهید و مردم را درست راهنمایی کنید و دولت باید برای جوانان شغل ایجاد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: در کنار این معضل نسبت به رکود، سیاست‌های غلط اقتصادی، واردات بی رویه و غلط و ضعف در مدیریت برخی از دستگاه‌ها به دولت تذکر می‌دهم.

وی سپس با اشاره به مشکلات مردم در مرزهای کشور یادآور شد: در مرز سخت‌گیری می‌شود و مجال کار از مردم گرفته می‌شود در حالیکه گردن کلفتان به راحتی فعالیت می‌کنند.

حسینی صدر در بخشی دیگر از نطقش بیان داشت: از رئیس جمهور می‌خواهم دستور عملیاتی شدن پروژه‌های متوقف شده را بدهند و به بهانه انتخابات متوقف نشود.

نماینده خوی با استناد به اصل 29 قانون اساسی اظهار داشت: دولت مکلف است برای همه بیمه تامین اجتماعی فراهم کند و باید از محل درآمدهای عمومی خدمات عمومی تامین شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه دو ماه تا انتخابات باقی است خاطر نشان کرد: در پایان این دو ماه کسانی که ناجوانمردانه رقابت می‌کنند فقط برایشان افسوس باقی می‌ماند.