به گزارش پارس به نقل ازکیهانبه نظر می‌رسد بیشترین تلاش رقابتی اصلاح‌طلبان به دلیل ضعف حافظه تاریخی و تمایل مشهودمان به تکرار تجارب گذشته، یادآوری دوره قبل و نقد رفتارها و نتایج سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اصولگراها خواهد بود که در دولت آقای احمدی‌نژاد متبلور شده بود؛ ضمن اینکه سعی خواهند کرد با بزرگ‌نمایی کنش‌ها و نتایج مثبت دو سال اخیر، بیم و امید اجتماعی ایجاد کنند تا مردم را نسبت به برخورد انفعالی، هشدار دهند و به پاره‌ای از اصلاحات امیدوار کنند. از سوی دیگر، اصولگراها تلاش خواهند کرد روی نقاط ضعف حریف و نواقص موجود کار کنند که تا حد امکان تمرکز رقیب را به هم بریزد و از میزان رای آنها بکاهد.
شرق می‌افزاید: اصولگرایان ضمن بزرگ‌نمایی و بسط مشکلات اقتصادی موجود که دولت به دلایل ساختاری یا مدیریتی، هنوز نتوانسته است در آنها به موفقیت قابل دفاع و نمایانی دست یابد، تلاش خواهد کرد روی نگاه منفی دولت و اصلاح‌طلبان درباره پرداخت یارانه‌های نقدی کار کنند، موضوعی که می‌تواند اقشار کمتر برخوردار و متوسط به پایین را به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها که به نوعی مخاطب اصلی و جامعه هدف اصولگراهاست، متاثر کند.
شرق در ادامه اشرافیگری را از جمله نقاط ضعف طیف متبوع خود به ویژه در سطح خانواده هاشمی عنوان کرد و نوشت: نکته مهم دیگری که اصولگراها می‌توانند با مانور رسانه‌ای خود از پتانسیل آن در مبارزه انتخابی بهره ببرند، تقابل اشراف‌گرایی و ساده‌زیستی است، پدیده‌ای که در سال‌های 84 و 88 به خوبی پی به قدرتش برده‌اند. آنها با توجه به حجم رسانه‌های رسمی و غیررسمی خود از رسانه‌های مکتوب و رسانه ملی تا هیئت‌ها، مسجدها و منبرها این توانایی را دارند که برخی از افراد برخوردار درون یا حاشیه دولت را با بدنه دولت و احزاب اصلاح‌طلب مرتبط بدانند و این‌گونه تلقین کنند که ویروس اشرافی‌گری تمام پیکره اصلاح‌طلبی و دولت را بیمار کرده است. در همین راستا یکی از افرادی که اصولگراها در فرصت باقی مانده بر ایشان تمرکز ویژه‌تری خواهند کرد آقای «هاشمی رفسنجانی» است.
این روزنامه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حضور آقای رفسنجانی در انتخابات خبرگان برای پیشبرد اهداف اصلاح‌طلبانه نه تنها لازم بلکه یک ستون قابل اتکاست؛ بنابراین حضور و نام‌نویسی اطرافیان و فرزندان آقای هاشمی را چندان نمی‌توان به نفع اصلاح‌طلبان دانست.