به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی « نیویورک دیلی نیوز» طی خبری به نقل از رسانه های صهیونیستی و عربی شایعه ای را مبنی بر شلیک به « بشار اسد» توسط محافظش مطرح کرد.

این شایعه در حالی مطرح می شود که پس از گذشت مدت طولانی از تلاش های ناکام غرب و برخی کشورهای منطقه برای سرنگونی نظام حاکم در دمشق، اختلافات بین مخالفان و تروریستهای مسلح در سوریه افزایش یافته است.

روزنامه نیویورک دیلی نیوز که بر موثق نبودن و تایید نشده بودن شایعه فوق تاکید دارد در خبر خود نوشت: رسانه های اسرائیلی و عربی شایعه ای را مبنی بر ترور رئیس جمهور سوریه مطرح کردند، اما گزارش های جدیدتر از نادرست بودن این خبر حکایت دارند.

بر اساس این گزارش، رسانه های اسرائیلی و عربی شایعه ای را مطرح کردند مبنی بر اینکه بشار اسد توسط یک محافظ ایرانی خود به ضرب گلوله هدف قرار گرفته و در شرایط جسمانی نامناسبی قرار دارد. این رسانه های مدعی شدند که اسد به بیمارستان الشامی در دمشق منتقل شده است.

روزنامه نیویورک دیلی نیوز در ادامه نوشت: اما گزارش های جدیدتر اعلام کردند که خبر شلیک به اسد کذب بوده و وی در صحت و سلامت کامل به سر می برد.

انتشار این شایعه همچنین در شرایطی است که « معاذ الخطیب» روز گذشته در پی افزایش اختلافات درونی و تشکیل دولت موقت، از ریاست ائتلاف معارضان سوریه استعفا کرد.

« خالد الناصر» یکی از مقامات ارشد ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در تماس تلفنی با شبکه خبری « اسکای نیوز» ، در واکنش به استعفای معاذ الخطیب رئیس ائتلاف معارضان تأکید کرد که استعفای خطیب بعد از اختلافات داخلی فراوان در مورد تشکیل حکومت موقت صورت گرفته است.

وی افزود: خطیب با تشکیل حکومت موقت مخالف بود و خواهان تشکیل هیئتی اجرایی برای اداره مناطق تحت کنترل معارضان در سوریه بود.

ناظران سیاسی انتشار شایعه شلیک به بشار اسد را شوکی برای احیای جریان تضعیف شده معارضان و تروریستهای مسلح می دانند که روز به روز به اختلافات آنها افزوده می شود. این ناظران استفاده از الفاظی نظیر « محافظ ایرانی» را در راستای ایجاد حساسیت علیه ایران و القای جنگ شیعه و سنی ارزیابی می کنند.