به گزارش پارس به نقل از فارس، هفتمین روز از ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان و پنجمین روز از ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی با حاشیه‌های جالبی همراه بود که به شرح زیر است:

* آیت‌الله رشارد عضو شورای انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام نصرالله شاه‌آبادی دو تن از چهره‌های شاخصی بودند که برای ثبت‌نام پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به فرمانداری تهران مراجعه کردند که شخصاً به فرمانداری تهران آمد، اما حجت‌الاسلام شاه‌آبادی نماینده‌اش را فرستاد.

* محمد داوری دولت‌آبادی طلبه جوان متولد 1365 بود که برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به فرمانداری تهران آمد، وقتی از وی پرسیدیم که فکر نمی‌کنید که سن‌تان قدری برای مجلس کم باشد، گفت: شرط اجتهاد به سن نیست.

وی که خود را دوست حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی فردی که در کودکی حافظ قرآن شد معرفی کرد، تصریح کرد: دوست من از مرحله کودکی به مرحله اجتهاد رسیده اما برای داوطلبی برای انتخابات خبرگان رهبری اقدام نمی‌کند، بنابراین نمی‌توان اجتهاد را با سن گره زد.

وقتی از علت آویز کردن شال سبز بر دور گردنش سؤال کردیم، گفت: مادر من سادات است و من به خاطر ایام ربیع الاول از این شال استفاده کردم، شاید کمی تناسب پوششم به هم خورده باشد، چرا که من فقط ست می‌پوشم.

* اقتدای خبرنگاران و داوطلبین انتخابات مجلس خبرگان و رهبری و مسئولان ستاد انتخابات هنگام نماز ظهر به حجت‌الاسلام رشارد نیز از دیگر حاشیه‌های امروز بود.

* نزدیک ساعات یک بعدازظهر بود که موحد شریعت‌پناهی که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 88 کاندید ریاست‌جمهوری شده بود، به فرمانداری تهران آمد.

وی که شعارش فمینیست اسلامی است، وقتی با حلقه خبرنگاران مواجه شد، گفت برای ثبت‌نام به فرمانداری نیامده چون قبلاً به وزارت کشور مراجعه کرده، و برای نقص پرونده‌اش به ستاد انتخابات کشور به خیابان مطهری رجوع کرده است.

* یکی از کارمندان بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی از جمله داوطلبانی بود که برای ثبت‌نام به فرمانداری تهران مراجعه کرد و در ارزیابی امحای 17 هزار تن سیب‌زمینی ضمن ابراز تأسف از این اقدام گفت:‌ اگر به مجلس راه پیدا کنم رئیس‌جمهور را برای علت چنین اقدامی جهت سؤال به مجلس خواهد کشاند.

* موسوی نماینده مجلس هفتم هم پس از تکمیل مراحل ثبت‌نامش به خبرنگاران گفت: مخالف حقوق مادام‌العمری حقوق نمایندگان مجلس بوده است، بنابراین پس از دوران نمایندگی خود ریالی از مجلس دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه در زمان تصدی خود در مجلس شورا مخالف شیوه اجرایی هدفمند شدن یارانه‌ها بوده است، تصریح کرد: اگر به مجلس راه پیدا کنم شیوه اجرای یارانه‌ها را تغییر خواهم داد.

حضور مردان دوقلو در فرمانداری تهران همه افراد حاضر را به خود جلب کرد و آنها گفتند که ما برای مجلس شورای اسلامی برنامه‌های دوقلو داریم.

* فرشته محمدی که خود را ناظر پروژه‌های شهری همچون بزرگراه تهران معرفی کرد، در مورد وضعیت گسلی تهران اخطار داد که اگر در تهران زلزله بیاید وضعیت اسفناکی به وجود می‌آید و در حالی که می‌خندید گفت همه می‌میریم.

وی تصریح کرد: اگر به مجلس راه بیابد پروژه‌های مهندسی و فنی ویژه‌ای را برای اصلاح ساختار شهری شهرهای بزرگ در دستورکار قرار خواهد داد.

* مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز که امروز برای ثبت‌نام ستاد انتخابات کشور آمده بود، وقتی با این پرسش مواجه شد که اگر در لیست قرار نگیرید چه می‌کنید؟ شانه بالا انداخت و گفت: کنار می‌کشم.

وی از زیر سؤالات سیاسی خبرنگاران شانه خالی کرد و تصریح کرد: من اگر به مجلس راه پیدا کنم، بر روی مسائل اقتصادی تأکید خواهم داشت.