به گزارش پارس ارسلان فتحی پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به عملکرد مسئولان در سال ۹۱ با توجه به نامگذاری سال گذشته گفت: با توجه به این که سال گذشته سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود و ما دچار تحریم های شدید بودیم، نتوانستیم آن طور که باید و شاید طبق این نامگذاری پیش برویم.

وی افزود: بر خلاف قانون بودجه ۹۱ که گشایش اعتبارات باید با ۱۰ درصد انجام می شد متاسفانه با ۱۳۰ درصد اعتبارات گشایش یافت و خیلی از افراد نتوانستند کار اقتصادی خود را پیش ببرند. بانک های عامل از تولید کنندگان پول گرفتند اما ارز درخواستی آنها را تحویل ندادند و این کارها تولید را با مشکل مواجه کرد و تولید کاهش یافت و به دنبال آن تقاضا بیشتر شد و شاهد افزایش بی رویه قیمت ها بودیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حمایت از تولید آرامش و امنیت به جامعه می دهد و اشتغال را ایجاد می کند و همه اینها اقتصاد کشور را متحول خواهد کرد. بهتر است در سال ۹۲ آن چه که باید در سال ۹۱ پیگیری می شد را مد نظر قرار دهیم و کاستی ها را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: محوریت تاثیر بودجه ۹۲ نیز باید حمایت از تولید باشد تا بتوانیم دین خود را به فرمایشات رهبری ادا کنیم.

فتحی پور گفت: دولت باید از اتفاقی که برای بازار ارز افتاد درس عبرت بگیرد و تدابیری بیاندیشد تا در سال ۹۲ شاهد این به هم ریختگی و افزایش ها و نوسانات نرخ ارز نباشیم.