به گزارش پارس به نقل از روزنامه قانون، یک روزنامه اصلاح‌طلب نسبت به تهیه فهرست مستقل حامیان دولت در سراسر کشور ابراز نگرانی کرد.
روزنامه قانون نوشت: این روزها از شهرستان‌ها خبر می‌رسد حامیان و منتسبین به دولت در حال طی مسیری جدا از سیاست ائتلاف با اصلاح‌طلبان هستند. در ماه‌های اخیر اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه از مقامات ارشد نهاد ریاست‌جمهوری، با پیگیری سیاست شناسایی نامزدهای احتمالی در شهرستان‌ها، در حال تعیین کاندیداهای طیف دولت در مناطقی غیر از تهران هستند.
اما از سوی دیگر خبرهایی به گوش می‌رسد که برخی تحت پوشش حامیان دولت در مرکز در حال ساماندهی یارانی مستقل در شهرستان‌ها هستند.
قانون می‌افزاید اخبار منتشره مبنی بر این است که یکی از مقامات نهاد ریاست‌جمهوری، تلاش خود را به کار بسته تا تحت عنوان «جریان دولت» در شهرستان‌ها کاندیداهای نزدیک را شناسایی کند و مورد حمایت قرار دهد. این خبر از جایی حساس‌تر شد که در برخی شهرستان‌ها کاندیداهای بالقوه، در نشست‌های خود و در میان حامیان‌شان شروع به اعلام نامزدی با حمایت دولت کردند. همزمان با این روند استراتژی حامیان دولت در انتخابات حمایت از نامزدهایی اعلام می‌شود که برند خاص اصلاح‌طلبی ندارند.
طیف کاندیداهایی که این روزها خود را در لیست انتخاباتی دولت معرفی می‌کنند، بیشتر از لحاظ مالی دارای پشتیبانی و منابع بسیار قوی هستند و همچنین در مورد فعالیت‌های اقتصادی آنان نیز ابهامات بسیاری در افکار عمومی وجود دارد. همچنین از لحاظ سیاسی این طیف از کاندیداها در کارنامه خود هیچ نزدیکی‌ای به اصلاح‌طلبان که پایگاه رای و حامیان «دولت تدبیر و امید» شناخته می‌شوند ندارند.
این روزنامه نوشت: مسئله اما آنجا مورد نگرانی خواهد بود که دولت حساسیتی نسبت به این موضوع نشان ندهد. حساسیت موضوع زمانی بیشتر می‌شود که اخباری در تصدیق حمایت برخی کانون‌های حاضر در حامیان دولت از کاندیداهایی که خود را اعتدالگرا و مورد حمایت دولت معرفی می‌کنند، شنیده می‌شود.