به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرغم اعلام آتش بس در یمن براساس اعلام وزارت دفاع این کشور از سه شنبه گذشته تاکنون 400 مورد نقض آتش بس از سوی ائتلاف تحت رهبری سعودی ثبت شده است.

 

این شبکه در ادامه در گزارشی اعلام کرد: براساس اطلاعیه وزارت دفاع یمن حدود 90 نفر از طرفداران منصور هادی کشته شده اند. 
همچنین در حمله موشکی با استفاده از موشک قاهر1 از سوی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به منطقه صافر در استان مارب در شمال شرقی یمن هشت فروند بالگرد آپاچی و دو فروند بالگرد شینوک منهدم شده است.

 

از سوی دیگر حدود 80 نظامی سعودی و از جمله یک فرمانده گردان در مرزهای عربستان سعودی با یمن کشته شده اند و حدود یکصد نفر دیگر زخمی شده اند. وزارت دفاع یمن اعلام کرد یک فرمانده عملیات و یک افسر ارشد سعودی در منطقه طوال کشته شده اند.

 

یک منبع نظامی یمنی در استان تعز گفت یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یکی از تجمعات طرفداران منصور هادی را در شهر ذباب در سواحل دریای سرخ هدف قرار داده است. هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری سعودی چندین رشته حمله هوایی را به جنوب و جنوب غربی تعز انجام داده اند. همچنین دو هواپیمای بدون سرنشین پادگان خالدبن ولید را در غرب تعز هدف قرار دادند.
هواپیماهای سعودی نیز خیابان ستین را در این شهر بمباران کردند.

 

یک منبع نظامی یمنی در شمال لحج از انهدام یک خودروی نظامی حامل سرنشین بر اثر گلوله باران نیروهای ارتش و کمیته های مردمی خبر داد.

 

جنگنده های تحت امر سعودی بیش از هشت بار جبل الشبکه را در شهر حیران هدف قرار دادند. شهر مرزی حرض در حجة در غرب یمن نیز هدف حملات مشابه قرار گرفت.
پادگان الاستقبال در استان صنعا نیز هدف حملات هوایی سعودی قرار گرفت.