به گزارش پارس ، کری امروز، یکشنبه، در سفری از پیش اعلام نشده، و پس از همراهی پرزیدنت اوباما در سفر به خاورمیانه، وارد بغداد شد. کری مقامات عراقی را زیر فشار خواهد گذاشت تا مجاز شناختن پرواز هواپیماهای ایرا نی حامل تجهیزات نظامی برای دولت سوریه در حال جنگ با
شورشیان را متوقف کند.

یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه آمریکا گفت آقای کری در باره متوقف ساختن و یا دست کم بازرسی از پروازهائی که ایران برفراز حریم هوائی عراق انجام می دهد، که تعدد آنها نشان می دهد همگی حامل کمک های بشردوستانه نیستند، در گفتگو با مقامات عراقی صریح و قاطع خواهد بود.

آقای مالکی پیشتر در مذاکرات با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا در مورد بازرسی از هواپیماهای ایران به توافق رسیده بود، اما مقامات آمریکائی می گویند از ماه ژوئیه تا کنون فقط از دو هواپیما که حامل کمک های نوعدوستانه بود بازرسی شده است.

 

دیپلمات ارشد آمریکا همچنین نگرانی های واشنگتن از نبردهای داخلی در عراق ده سال پس از جنگ تحت رهبری آمریکا را، که به سرنگونی صدام حسین منجر شد، با مقامات عراقی در میان خواهد گذاشت.

 

از هنگامی که نیروهای آمریکا عراق را ترک کرده اند آن کشور اغلب با مناقشه های داخلی و خشونت های شدید در میان جناح های سنی و شیعه و کرد درگیر بوده است.

مقامات آمریکائی از شدت گرفتن حملات گروه های ستیزه گر، از جمله القاعده، در بخش هائی از عراق ابراز نگرانی کرده اند.