به گزارش پارس، ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوآ، در بیانیه ای که توسط یکی از رسانه های دولتی سوریه منتشر شده، وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که شورای حقوق بشر کمپینی گمراه کننده و گسترده را توسط کشورهای حامی تروریسم در سوریه به راه انداخته تا با پوششی سیاسی به انجام جرم و جنایت توسط گروه های مسلح تروریستی در کشور بپردازد.

در این بیانیه آمده است شورای حقوق بشر سازمان ملل با استفاده از مواضع یکجانبه و سیاسی شده خود به دنبال این است که دولت سوریه را مسوول رخدادهای اخیر و اشتباهات کنونی جلوه دهد. همچنین این شورا جرایم صورت گرفته توسط گروه های مسلح ترویستی را نادیده گرفته است.

روز جمعه نیز این شورا تصمیم گرفت تا ماموریت کمسیون مستقل بین المللی در خصوص بررسی نقض حقوق بشر در سوریه را تمدید کند و قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن نقض گسترده حقوق بشر و آزادی های بنیادین توسط مقام های سوری و نظامیان مرتبط با دولت این کشور به شدت محکوم شد.

وزارت امور خارجه سوریه در اظهارات و بیاینه های خود که روز شنبه منتشر شده است، اعلام کرده که هدف از تصویب این قطعنامه، طولانی کردن خشونت ها در سوریه و بروز یک مداخله خارجی در کشور است و این اقدام تمامی تلاش ها برای یافتن یک سازش سیاسی به منظور حل بحران در کشور را مخدوش می کند.

دمشق به طور کامل قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در زمینه تمدید ماموریت کمیته تحقیقات وابسته به سازمان ملل در خصوص حضور در سوریه برای یک سال دیگر را رد کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، یک مقام در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که سوریه این قطعنامه را به طور کامل رد می کند وآن را جانبدارانه و غیرمتعادل می داند.

وزارت خارجه علت این مساله را نادیده گرفتن نقش غیراخلاقی کشورهای حامی تروریسم در سوریه می داند که بر حمایت مالی، آموزش، کمک تسلیحاتی، اعزام تروریست ها و مزدوران به سوریه نظارت دارند.

این مقام تاکید کرد: چنین قطعنامه های جانبدارانه، غیرواقعی و غیراصولی سیاست دوگانگی معیار را تحکیم می بخشند که برخی کشورها به بهانه دفاع از حقوق بشر داعیه آن را سر می دهند در حالی که چشمان خود را به روی نقض حقوق بشر در کشورهای ناظر بر این قطعنامه بسته اند.

سوریه شدیدا از گزینشی عمل کردن شورای حقوق بشر در تدوین این قطعنامه انتقاد و آن را رد کرد.

سوریه اعلام کرده است که این قطعنامه جزئی از سرپوش گذاری سیاسی بر جرایمی است که گروه های تروریستی مرتکب می شوند. این سرپوش گذاشتن از طریق ارائه تصمیمات یکجانبه و سیاسی با هدف مسوول نشان دادن دولت سوریه و ادعاهای دروغین است.

این مقام تاکید کرد: چنین قطعنامه هایی جنایت های گروه های تروریستی مسلح را که دولت سوریه ده ها دلیل برای این مساله را به کمیساریای حقوق بشر اعلام کرده، نادیده می گیرد.

با موافقت ۴۱ عضو و مخالفت یک عضو و پنج رای ممتنع شورای حقوق بشر سازمان ملل مدت ماموریت کمیته تحقیقات وابسته به سازمان ملل را در خصوص اوضاع سوریه یک سال دیگر تمدید کرد.