به گزارش پارس، محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع مذاکره با آمریکا اظهار داشت: فرمایشات رهبر انقلاب در ابتدای سال ۹۲ برای همه کسانی که دم از رابطه با آمریکا می زنند فصل الخطاب بود.

وی افزود: با فرمایشات رهبر انقلاب فریبی که آمریکایی ها برای افکار عمومی داشتند برای همه روشن شد و روشنگری کاملی برای همه به وجود آمد.

جوکار ادامه داد: رهبر انقلاب در عرصه سیاست خارجی دقیقا سیاست های نظام را برشمردند و فرمودند که دقیقا ما چه کسی را دشمن و چه کسی را دوست می دانیم.

این نماینده مجلس گفت: رهبر انقلاب به خوبی ترفندی که دشمن طی ۶ ماه گذشته به صورت تبلیغات روانی علیه ملت ما انجام داد را خنثی کردند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۲ ما نباید به برنامه های انحرافی بپردازیم و باید بر اساس چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران و تدابیر رهبر انقلاب در عرصه سیاست خارجی عمل کنیم تا به اهداف کلان نظام برسیم.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها هم با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب پاسخ ملت ایران را دریافت کردند و فهمیدند که سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران بر چه اصلی استوار است لذا آنها هم باید ثابت کنند که دشمن ملت ایران نیستند و دست از دشمنی بردارند.