به گزارش پارس، فارس به نقل از العهد نوشت، سید علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق با صدور فتوایی ریختن خون مردم عراق به صورت عمومی و بویژه ریختن خون اهل تسنن را حرام اعلام کرده و از شیعیان عراق خواست تا خطرات موجود را از اهل تسنن عراق دور کنند.

این فتوا در زمان دیدار وی با هیئتی از علمای اهل تسنن در استان های جنوبی و منطقه کردستان عراق در حاشیه کنگره ملی روحانیون دینی شیعه و سنی در عراق که در شهر نجف اشرف برگزار شده بود، صادر شد.

شیخ خالد الملا رئیس هیئت علمای جنوب عراق در اظهاراتی بعد از دیدار با آیت الله سیستانی گفت که مرجع عالیقدر آقای سیستانی از برادران شیعه در عراق خواست تا به حمایت از برادران اهل تسنن در این کشور اقدام کنند و خطرات موجود را از آنها دور کنند، وی همچنین به علما نیز نسبت به توطئه های دشمان برای ایجاد تفرقه در این کشور هشدار داد.

وی همچنین تصریح کرد که اعلام حرمت ریختن خون اهل تسنن پیامدهای مثبتی در افکار عمومی عراقی ها داشته است.

الملا به نقل از آیت الله سیستانی تصریح کرد: من خادم عراقی ها هستم و فرقی بین شیعه و سنی یا کرد و مسیحی وجود ندارد.

این روحانی عراقی تصریح کرد که آیت الله سیستانی خرسندی خود را از بازگشت عراق به عافیت و وحدت خود از آزار گروهک های القاعده و تکفیری اعلام داشت. وی افزود: ما تاکید می کنیم که هر فرد شیعی باید به حمایت از برادران سنی خود بپردازد و سنی ها نیز از برادران شیعی خود حمایت کنند، علمای کشور نیز باید نسبت به توطئه های تفرقه آمیز دشمنان هوشیار باشند.