به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، وب سایت "اکسپرس" با طرح ادعاهایی مضحک و بدون پشتوانه استدلالی در گزارشی نوشت: ده رژیم سرکوبگر جهان از جمله ایران از دولت انگلیس کمک مالی دریافت می کنند. دولت کامرون میلیاردها دلار از مالیات شهروندان انگلیسی را به ثروتمندترین و سرکوبگرترین رژیم های جهان اختصاص می دهد.

 
وب سایت "اکسپرس" با مطرح کردن نام این ده کشور، به بررسی آنچه به ادعای خود کمک مالی انگلیس به رژیم های سرکوبگر می نامد، پرداخت.
 
در این گزارش، هند به عنوان بزرگترین دریافت کننده کمک های مالی انگلیس معرفی شده است. نگارنده این گزارش می نویسد: با اینکه اقتصاد هند به سرعت در حال رشد است، این کشور در 5 سال گذشته حدود 2 میلیارد پوند از دولت انگلیس دریافت کرده است. این مبلغ، مشابهه 2 میلیارد پوندی است که دولت انگلیس از بودجه پلیس این کشور کاسته است. 
 
در این گزارش، از چین به عنوان یکی دیگر از قدرت های اقتصادی جهان نام برده شده است که از دولت انگلیس کمک مالی دریافت می کند. نگارنده گزارش می نویسد: چین که دارای بزرگترین ارتش جهان است و میلیاردها دلار را صرف ساخت نیروگاه های اتمی در انگلیس کرده است، از دولت کامرون کمک مالی دریافت می کند. کمک مالی دولت انگلیس به این کشور در پنج سال اخیر، حدود 150 میلیون پوند بوده است.
 
در این گزارش، برزیل نیز به عنوان یکی دیگر از کشورهای دریافت کننده کمک مالی از انگلیس معرفی شده است. نگارنده گزارش می نویسد: برزیل هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است و تنها یک رتبه با انگلیس فاصله دارد. این کشور در پنج سال گذشته، 130 میلیون پوند از انگلیس کمک مالی دریافت کرده است.
 
به ادعای وب سایت اکسپرس، زیمبابوه نیز در لیست کشورهایی قرار دارد که از انگلیس کمک مالی دریافت می کند. نگارنده گزارش مدعی است زیمبابوه به عنوان یکی از فاسدترین رژیم های سرکوبگر دنیا،  در 5 سال گذشته از دولت کامرون 526 میلیون پوند دریافت کرده است. 
 
در این گزارش آمده است: کرانه باختری و نوار غزه نیز در 5 سال گذشته، 396 میلیون پوند از انگلیس کمک مالی دریافت کرده اند. نگارنده گزارش مدعی است علی رغم اینکه دولت انگلیس اطمینان خاطر داد این بودجه در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفته است، خبرها حکایت از آن دارد که بخشی از این بودجه، صرف حمایت از گروه های تروریستی فلسطینی شده است. 
 
در ادامه ادعاهای این گزارش، از ایران به عنوان یکی دیگر از کشورهایی نام برده شده است که از انگلیس کمک مالی دریافت می کند. نگارنده گزارش با طرح ادعاهایی مضحک می نویسد علی رغم اینکه ایران به یک تهدید رو به رشد تبدیل شده است، این کشور در پنج سال گذشته، 2.5 میلیون پوند کمک مالی از انگلیس دریافت کرده است. کمک های مالی انگلیس به ایران، با عنوان کمک به طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام می شود. این درحالیست که این هزینه، صرف اجرای اعدام های دسته جمعی می شود. 
 
در این گزارش، کره جنوبی نیز در لیست دریافت کنندگان کمک مالی از انگلیس قرار گرفته است. نگارنده گزارش می نویسد با وجود اینکه کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان است، از انگلیس کمک مالی دریافت می کند. این کشور در 5 سال گذشته، 3 میلیون پوند کمک مالی از انگلیس دریافت کرده است.
 
طبق این گزارش، آرژانتین نیز در لیست ده کشوری قرار دارد که از انگلیس کمک مالی دریافت می کند. نگارنده گزارش می نویسد علی رغم روابط سرد انگلیس و آرژانتین در خصوص جزایر مورد اختلاف فالکلند، این کشور در 5 سال گذشته، 5.7 میلیون پوند از دولت کامرون کمک مالی دریافت کرده است.
 
در ادامه گزارش از ترکیه و صربستان به عنوان دیگر کشورهایی یاد شده است که از انگلیس کمک مالی دریافت می کنند. نگارنده گزارش می نویسد ترکیه هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. این کشور در پنج سال گذشته، 29.8 میلیون پوند از انگلیس کمک مالی دریافت کرده است. صربستان نیز در پنج سال گذشته 20.4 میلیون پوند از انگلیس دریافت کرده است.