به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی طی پیامی ضمن محکومیت ترور امام جمعه دمشق تاکید کرد: روز جمعه دوم فروردین در خانه خدا مسجد جامع دمشق جنایت وحشتناکى رخ داد که در نوع خود کم نظیر یا بى نظیر بود، جنایتى که روى حامیان تروریست هاى سوریه را بیش از پیش سیاه کرد.

امام جمعه محترم مسجد جامع دمشق که از مُفتیان معروف اهل سنت در آن کشور بود به اتفاق پنجاه نفر از نمازگزاران اهل سنت با مواد منفجره تروریست ها شهید و یکصد نفر دیگر مجروح شدند و خانه خدا را از خون بى گناهان رنگین ساختند و برگ سیاه دیگرى بر پرونده سیاه حامیان تروریست ها افزودند.

در ادامه تاکید شده است: این جنایت عجیب نشان داد که براى تروریست ها شیعه و سنى، امام جمعه و غیر امام جمعه، خانه خدا و غیر آن تفاوتى نمى کند چرا که نه خبرى از اسلام دارند نه از بشریت و انسانیت.

آیت الله مکارم در ادامه این پیام خطاب به برخی از کشورهای منطقه ابراز داشت: به یقین دولت مردان ترکیه و سعودى و قطر و همچنین سردمداران اتحادیه عرب که با آمریکا و اسرائیل در جریان سوریه همصدا شده اند در این خون هاى پاک شریک و سهیم اند و امروز و فرداى قیامت اگر به قیامتى اعتقاد داشته باشند باید پاسخگوى آن باشند و اگر سندى جز همین یک سند براى دروغ گویى حامیان تروریست ها نسبت به جریان سوریه در دست نباشد کافى است. آیا باز هم مجامع بین المللى سکوت خواهند کرد؟

در پایان این پیام آمده است: ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایت بى سابقه از مجامع بین المللى مى خواهیم سکوت خود را بشکنند و به صورت فعال در این جریان وارد شوند و از مسلمانان غافلى که با دروغ هاى رسانه هاى مختلف گرفتار اشتباه در ماجراى سوریه شده اند مى خواهیم که از خواب غفلت بیدار شوند و راضى نشوند بیش از این مسلمانان به دست عاملان کفر که نام اسلام بر خود گذارده اند به قتل برسند.