به گزارش پارس به نقل از مهر، امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم تشییع ۶ تن از شهدای دفاع مقدس که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص رزمایش ضدتروریستی که در روزهای آتی برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به تهدیداتی که ما پیش رو داریم و این تهدیدات عمدتا در فضای جنگ‌های نیابتی بوده و گروهک‌های تروریستی تکفیری بازیگران این صحنه هستند، نیروی زمینی با توجه به نیروهای واکنش سریع و نیروی مخصوصی که دارد، رزمایشی واکنش سریع را پیش‌بینی کرده است.

 
وی افزود: این رزمایش در پایان این ماه یا ابتدای ماه آینده در منطقه اطراف تهران با نام رزمایش ضد تروریست و واکنش سریع و رهایی گروگان انجام می‌شود.
 
امیر پوردستان با بیان اینکه صحبتی با دوستان نیروی انتظامی داشته‌ام که این رزمایش به صورت مشترک بین نیروی زمینی و ناجا انجام شود، ادامه داد: در این صورت ما می‌توانیم بخشی از قدرت و توان سربازان ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران را نشان دهیم.
 
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نیروی زمینی چه تجهیزاتی از روسیه خریداری خواهد کرد، گفت: روابط بسیار خوبی با دولت روسیه برقرار شده و سامانه اس ۳۰۰ که سالها مشکل داشت، در حال تحویل است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: بحث خرید تانک T۹۰ را در دستور کار داریم و با توجه به گسترش مناسبات، قطعا خریدهای ما در حوزه تجهیزات از روسیه بیشتر خواهد شد.
 
امیرپوردستان در خصوص ادامه شناسایی شهدا از طریق DNA در ارتش، گفت: با کار خوبی که از طریق ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است و آزمایش DNA که از شهدا و خانواده شهدا گرفته می‌شود، امروز ۱۰ تن از شهدا شناسایی شده‌اند که در ستاد نزاجا شاهد تشییع ۶ تن از آنها بودیم.
 
وی با بیان اینکه پیکر مطهر ۴ تن از این شهدا به خانواده آنها داده شده است، ادامه داد: این مرحله ادامه دارد و هر زمانی که پیکری شناسایی می‌شود، آزمایش DNA گرفته خواهد شد و با توجه به اطلاعاتی که در ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد، خانواده وی مشخص شده و تحویل داده می‌شود.