به گزارش پارس به نقل از خبرنگار مهر، اجرای گروه تواشیح و گروه سرود رضوان آستان قدس رضوی در ابتدای مراسم بر شکوه این محفل نورانی افزود.

هنگامی که رهبر معظم انقلاب برای ایراد سخن به جایگاه ویژه ای که در رواق بزرگ امام خمینی تدارک دیده شده بود وارد شدند، جمعیت یک صدا فریاد زدند، صل علی محمد (ص) بوی خمینی آمد، ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اگرچه در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار شد اما جمعیت کثیری که برای تجدید بیعت با ایشان آمده بودند به علت کمبود جا در صحن جامع رضوی، صحن انقلاب، صحن جمهوری، صحن گوهر شاد و سایر اماکن متبرکه از طریق تلویزیون، نظاره گر سخنرانی ایشان بودند.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ساعت ۱۷.۴۵ دقیقه و چند دقیقه قبل از اذان مغرب به افق مشهد پایان یافت و جمعیت حاضر بعد از سخنرانی ایشان شعار این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده را سر دادند، رهبر انقلاب نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ داده و محل سخنرانی را برای اقامه نماز ترک کردند.

بررسی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی محور سخنرانی ولی امر مسلمین بود.

رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم ها فرمودند: " سال ۹۱ برای ملت ایران یک رزمایش بود که ملت ضعف ها و قوت های خود را شناخت و از سوی دیگر این تحریم ها درس بزرگی بود که نمی توان با سخت گیری و تحریم یک ملت را به زانو درآورد" .

هنگامی که رهبر معظم انقلاب بحث دشمنی با آمریکا را مطرح کردند و تهدیدات رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار دادند و این جمله را بیان کردند" که البته رژیم صهیونیستی در حد و قواره ای نیست که در نظر ملت ایران به حساب آید و اگر غلطی از آنها سر بزند جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد" ، جمعیت حاضر با ندای تکبیر پی در پی فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

رهبر انقلاب سال ۹۱ را سالی پرکار برای دشمنان ایران دانستند و البته" لانه اصلی توطئه علیه ایران را دولت امریکا اعلام کردند" .

در بحث مذاکرات هسته ای و رابطه با آمریکا رهبر انقلاب فرمودند" آمریکا مایل به تمام شدن مذاکرات هسته ای نیست اگر غیر از این بود مذاکرات تا حالا تمام شده بود من به گفتگوی ایران و امریکا خوشبین نیستم مذاکره یک تاکتیک آمریکایی است و برای فریب دادن افکار عمومی است" .

انتخابات خرداد ماه سال آینده فراز پایانی رهبر فرزانه انقلاب بود ایشان انتخابات را مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام اسلامی خواندند و نکاتی را در این خصوص به مردم یادآور شدند، گسترش مشارکت مردم در انتخابات، شرکت همه سلیقه ها و جریان های معتقد به نظام اسلامی و استقلال کشور و تمکین در برابر قانون، از مهم ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب بود.