به گزارش پارس حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان « حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از قبل و بعد از انقلاب همواره به دنبال حضور و نشاط جوانان و مردم در عرصه سیاسی کشور بوده اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر خلاف خواست دیگران همواره خواستار حضور فعال، پررنگ و با نشاط مرد در صحنه هستند. در نظر ایشان حضور پررنگ مردم و نشاط سیاسی که امسال به « حماسه سیاسی» آن را تعبیر کرده اند، بر همه امور برتری دارد.

وی با اشاره به این که « در سال جاری دو انتخابات در پیش داریم» گفت: مقام معظم رهبری تلاش می کنند که مردم حضوری پررنگ و فعال در صحنه سیاسی کشور داشته باشند و این حضور خود را به یک حماسه سیاسی تبدیل کنند. ایشان حضور پرنشاط مردم در صحنه سیاسی کشور را باعث بیمه شدن کشور می دانند و معتقدند که این حضور، همه مشکلات را حل می کند.

این فعال سیاسی با تاکید بر این که « بخش دوم شعار سال یعنی « حماسه اقتصادی» در امتداد شعار سال گذشته – تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی – است» اظهار کرد: « حماسه اقتصادی» یعنی ایرانی آن قدر کار کند که کار خود را به حماسه تبدیل کند و این حماسه نیز باید خودکفایی کشور را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این که « علت محقق نشدن شعارهای سال های گذشته تحریم ها و یکسری کوتاهی های داخلی بوده است» گفت: شاید دلیل محقق شدن شعار سال های گذشته، نبود اراده کافی بود.

وی با تاکید بر این که « حضور پررونق مردم در انتخابات شعار « حماسه سیاسی» را محقق خواهد کرد» افزود: فعال کردن اقتصاد و افزایش صادرات غیرنفتی و همچنین تبدیل تهدید های اقتصادی به فرصت از راهکارهایی است که موجب تحقق شعار « حماسه اقتصادی» می شود.