به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، دبیر شوای عالی امنیت ملی گفت: ترور به این معناست که اهرم‌های دیگر پاسخگوی اهداف دشمن نبوده لذا سرمایه‌های علمی را هدف قرار داد.

"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی به همراه ریاست دانشگاه شهید بهشتی در پنجمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری و پاسداشت مقام شهدای دانشگاه حضور یافت.

شمخانی ضمن ایراد سخنرانی در این مراسم اظهار داشت:  اینکه در وصف این شهید(شهید شهریاری) گفته می‌شود طراح راکتور نسل جدید بوده و با بد افزار استاکس‌نت مقابله کرد، اینها همه شهید شهریاری نبود، اخلاق رفتاری وی ماندگارتر از پتانسیل علمیش بود.

وی ادامه داد: ترور به عنوان یک اقدام سخت علیه یک ملتی که می‌خواهد مستقل باشد به این معناست که اهرم‌های دیگر پاسخگوی اهداف دشمن نبوده لذا سرمایه‌های علمی را مورد هدف قرار داد. توان هسته‌ای ما باعث شد طرف غربی برای جلوگیری از پر شتاب شدنش مذاکرات را انتخاب کند.

شمخانی با اشاره به بحران منطقه تاکید کرد: امروز آنها(غرب) راه حل جمهوری اسلامی ایران را که از روز اول بحران اعلام کرد به اجبار انتخاب می‌کنند و ایران در اوج بی ثباتی منطقه با ثبات است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توان ذاتی دیگران را وادار کرد تا بپذیرند دانش هسته‌ای بمباران شدنی نیست، گفت: ۱+۵ چاره‌ای جز مذاکره با ایران نداشت و نمی‌تولنست مقابله نظامی کند چرا که بنیه‌های داخلی در شرایط تحریم قوی‌تر می‌شود، این دستاورد بزرگی است که توسط شهدای هسته‌ای پایه گذاری شد و در دولت یازدهم در مرحله مذاکره به ظهور رسید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با طرح این پرسش که امروز در فلسطین چه می گذرد؟ اظهارداشت: انچه امروز در فلسطین می گذرد انعکاس مقاومت ما در طول جنگ تحمیلی است تا به امروز، لذا اربعین امسال هم اگر می‌بینید عده ای با پلاکارد در آن شرکت می‌کنند به این معنی است که نهضت اباعبدالله نهضت مقابله با ظلم است.

شمخانی تاکید کرد: دستاورد خونی‌ای که شهدای هسته‌ای برای ما فراهم کردند در سال‌های آینده بر آن خواهیم بالید، نسل آتی نسلی خواهد بود که با عزت خواهد زیست.