پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- امین توکلی زاده- فصل انتخابات که می شود پروژه های خود زنی هم در جریان بحران زیست کلید می خورد، این جریان آنقدر داستان خود زنی داردکه حتی خود آشپزان آن هم از شوری این سناریوی های تکراری ناله می کنند .البته دلایلی هم برای تکرار این حرکت زشت دارد .

خود زنی بهتر از سخنرانی جواب می دهد

یکی از دلایل خودزنی دوم خردادی ها این است که مظلوم نمایی خودزنی حاصلش بیشتر از سخنرانی وپرسش وپاسخ است لذا راه راباز می گذارند تا دعوا شکل بگیرد وچون تیم بدلساز خوبی هم شده اند اکشن دیدنی تولید می کنند غافل از اینکه مخاطب بعد از مدتی متوجه می شود که اینهمه تصویر اکشن حاصل یک برنامه ریزی است ....

خود زنی بهتر از پاسخ گویی

سوژه های خودزنی می دانند پاسخ گویی به مطالبات مردم دشوار است لذا بهتر است بجای گوش جان سپردن به حرف ها ودرد دلهای مردم وعمل به وعدهای انتخاباتی چند نفر را تحریک کرد که وااسلاما بیاید مجلس این فتنه گر را برهم بزنیم حالا ما مانده ایم نیروی انتظامی، فرمانداری ،اطلاعات وده ها مسول امر چرا باخبر نمی شوندولی آقای تصویر بردار مطلع می شود...

خود زنی مقدمه بحران سازی 

بحران زیستان جریان فتنه می دانند در فضای معقول وقانونی نمی توانند به مرادشان برسند لذا تنها راه ، بهم زدن کافه است لذا وقتی کلید خودزنی ها زده شد مسولین امر باید سریعا ریشه آن را بخشکانند چرا که تجربه نشان داده این کارها به سمت سطل آشغال آتش زدن می رود ....

در نهایت تنها راه نابود کردن فتنه گر ایجاد فضایی آرام ومنطقی وروشنگری است در این فضا بحران زیست ها زود می میرند وهمه پروژه های آنها به فنا می رود دلسوزان انقلاب با دعوت از مردم برای تجمع در مساجد وراه انداختن نهضت روشنگری می توانند پروژه بحران زیست ها را با شکست مواجه کنند .

دولت عصبی 

هرچه عمر دولت اعتدال افزایش می یابد رییس دولت عصبی تر می شود وبه خصوص مطالبات مردم پس از برجام به شکل فزاینده ای رشد کرده ودولت هم در بحران رکود در حال دست وپا زدن است بسته های ضد رکود اثری نکرده وکار به آنجا رسیده که وزرای دولت زنگ هشدار بحران رکود را به صدا در آورده اند ورییس نا آرامیش افزون شده است .

این مشکل را اولین بار سردار محسن رضایی در هنگام مناظره های انتخاباتی متوجه شد روحیه عصبی آقای رییس جمهور مسبوق به سابقه بود ودر هنگام مناظره ناخواسته عیان شد وبه درستی دکتر رضایی به آن ایراد گرفت که با این عصبانیت نمی شود کشور را اداره کرد هرچند دوستان رییس جمهور ومشاورین رسانه ایشان سعی کرده اند با کم کردن حجم کارها وبه خصوص پرسش وپاسخ ها ایشان را کمتر در معرض نقدها قرار دهند اما اندک نقدهای هم که به گوش ایشان می رسد چنان ایشان را بر افروخته می کنند که آثارش تا چند روز گریبان گیر کشور می گردد.

به هر حال آفت دولت عصبی اتخاذ تصمیم های غلط است تصمیمهای مانند سبد کالا ووام خودرو ناشی از همین روحیه است که شعار تدبیر را کاملا از عرصه حذف می کند وپرژه های تبلیغی دولت را تبدیل به ضد تبلیغ می نماید حال باید دید دولت با این همه وزیر پیر وفرتوت وروحیه عصبی رییس به چه سرانجامی خواهد رسید .

وام خودرو ومحیط زیست

عجیب است که همیشه موضوع محیط زیست در تمام دولت ها مغفول واقع می شود به ویژه هرچه دولت ها سیاسی تر می شوند محیط زیست از اولویت های کاری دور تر می گردد .

تصمیمات دولت فخیمه امروز هم دور از این واقعیت دور نیست به ناگاه در آستانه انتخابات برای حل بحران رکود دولت تصمیم می گیرد به کمک بنگاه های ورشکسته خودرو سازی برود وبا دادن یک وام کمپین نخریدن خودرو را شکست دهد همین هم می شود ١١٠هزار نفر که محتاج وام هستند واین وام را نیاز دارند مجبور می شوند از این فرصت استفاده کنند، معلوم می شود وضع معیشتی مردم بسیار وخیم تر از آن است که ترجیح می دهند عواقب این تصمیم را بپذیرند .

اما موضوع این مطلب وام خودرو ویا استانداردهای تولید خودرو ویا حتی موضوع مهم بحران رکود نیست بلکه بی توجهی به پیوست ها ونتایج بحران آفرین دیگری است که می تواند اتفاق بیفتد. ١١٠هزار خودرو در آستانه روز های وارونگی هوا به میدان تخریب محیط زیست خواهند پیوست اگر دولت پیشین در آستانه انتخابات بجای دفن کردن سیب زمینی مازاد مثل این دولت ،آنها را میان مردم توزیع کرد ومتهم به تدلیس در انتخابات شد .این دولت با وام خودرو هم نتوانست تبلیغ خوبی برای خود سامان دهد وهم ضربه مهلکی به محیط زیست زد ایکاش دولت لا اقل به اندازه همین میزان خودروی ورودی با تسهیلاتی خودروهای فرسوده وآلوده کنند راهم از خیابان ها جمع می کرد تا لااقل تنفس های به شماره افتاده شهر را اندکی التیام می بخشید واقعا از سازمان محیط زیست این انتظار می روداین مطالبه به حق مردم را تا اجرایی شدن پیگیری نماید .

آقای رییس جمهور جلوی مهندسی انتخابات را بگیرید 

انتخابات مجلس شورای اسلامی ومجلس خبرگان رهبری در پیش است یکی از اعتراض های همیشگی به دولت ها این بوده که نباید در انتخابات دخالت کنند واز امکانات دولتی وجایگاه های دولتی در این مورد استفاده نمایند .

اما این روزها شاهد تکرار این موضوع هستیم دادن وام خودرو قبل انتخابات در این دولت چه تفاوتی باتوزیع سیب زمینی در دولت قبل دارد جالب اینکه معترضین همان حرکت مدافعین این حرکت هستند.

آیا تعویض استانداران در آستانه انتخابات وآن هم درچند استان مهم وتاثیر گذار در آستانه انتخابات امر صحیحی است ؟جابجای فرمانداران معاونین سیاسی وتشکیل شورای راهبردی منابع انسانی در استانداری ها نیز بماند که خود فصل دیگری است.درست است که دولت اعتدالیون مشکل بدنه اجتماعی دارد واحتمالا بر اثر بی تدبیری های اعضای کابینه نمی تواند حتی رای گذشته خود را حفظ کند اما جبران این موضوع نباید از طریق مهندسی آرا اتفاق بیفتد دولت با بدنه وسیع خود در پهنه کشور وداشتن رسانه های متعدد وبودجه فراوان در صورت دخالت در انتخابات نظام رقابت سیاسی را بهم خواهد ریخت هرچند این ایراد فقط شامل این دولت نمی شود اما این احتمال می رود دولت اعتدالیون برای جبران کاستی های خود بیشتر از دولت های گذشته دست به تغییرات سیاسی مدیران بزند .

امید واریم دولت به عنوان مجری انتخابات با پرهیز دادن استانداری ها وفرمانداری ها از دخالت ومهندسی انتخابات جلوی این شائبه ها را بگیرد وحتی دادن بسته های حمایتی خود را موکول به پس از انتخابات کند تا کمترین احتمالات مهندسی آرا نیز از بین برود وشاهد رقابتی شفاف ودر ست در انتخابات پیش رو باشیم.