به گزارش پارس، ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با مجله آتلانتیک - چاپ آمریکا - گفت: محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر سطحی نگر است و درک عمیقی از مسئله اسرائیل و فلسطین ندارد و به جای در نظر گرفتن شرایط بد فلسطینیان تمام توجه خود را تنها معطوف به اسرائیل کرده است.

وی در این مصاحبه که دفتر پادشاهی اردن اعلام کرده بصورت گزینشی منتشر شده، گفت: اخوان المسلمین گروهی شرور هستند که گرگ هایی در لباس میش آن را اداره می کنند و متاسفانه برخی کشورهای غربی این موضوع را درک نمی کنند.

عبدالله دوم گفت: من تلاش کردم برای محمد مرسی توضیح دهم که چگونه با حماس برخورد کند و چگونه در راستای پیشبرد روند صلح گام بردارد، ولی او به این توضیحات توجهی نداشت.

وی افزود: کشورهای غربی درک درستی از نیات واقعی اخوان المسلمین ندارند. من نسبت به خطر شکل گیری" هلال اخوان المسلمین" در مصر و ترکیه هشدار می دهم. بهار عربی نیز به این شکل گیری کمک می کند، باید با این پدیده مقابله کرد.

پادشاه اردن رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه را فردی مستبد خواند و گفت که وی از دموکراسی برای دستیابی به خواسته های خود سوء استفاده می کند، وی نسخه ملایم تری از اسلام سیاسی را در کشورش پیش می برد.

وی افزود: یک بار اردوغان گفت که دموکراسی برای او مانند اتوبوس است وقتی به ایستگاه مورد نطر برسد پیاده می شود.

پادشاه اردن در باره موقعیت سوریه هم گفت: اگر به عنوان رهبر موقعیتی به وجود بیاورید که نیمی از مردم کشورتان شورش کنند و و خواستار کناره گیری شما بشوند، حتما کار نادرستی انجام داده اید.

ملک عبدالله گفت که مانع از ورود سوری ها به اردن نخواهد شد.

وی گفت که به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و خانواده اش پیشنهاد کرده بود که در صورت ترک کشور از آنها محافظت خواهد کرد اما آن ها در پاسخ گفتند: خیلی متشکریم شما به جای نگران بودن برای ما، بیشتر به فکر کشور خودتان باشید.

پادشاه اردن همچنین درباره آینده کشورش و اینکه چه تصمیمی برای حکومت دارد، گفت: نمی خواهم حسین، پسرم، سلطنت را به ارث ببرد و موقعیتی مانند بشار اسد برای او پیش بیاید. به جای آن می خواهم حسین پادشاه اردنی باشد که مردم آن خوشحال و خواستار سلطنت باشند درست مانند احساسی که مردم انگلیس به ملکه الیزابت دارند.

ملک عبدالله با درگذشت پدرش، ملک حسین در سال ۱۹۹۹ سلطنت را از او به ارث برد.

کاخ سلطنتی اردن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اظهاراتی که به نقل از عبدالله دوم در نشریه آتلانتیک منتشر شده مملو از اشتباه بوده و بخش هایی از اظهارات پادشاه بطور گزینشی چاپ شده است.

در بیانیه کاخ سلطنتی اردن تصریح شده است: نویسنده تحلیل ها و برداشت های خود را به گونه ای نادرست به پادشاه اردن نسبت داده است.