به گزارش پارس به نقل از  تسنیم و به نقل از دیلی استار؛ هفته گذشته حملات متعددی به دفاتر سیاسی نمایندگان محافظه کار یونان در شهر تسالونیکی دومین شهر بزرگ این کشور روی داد که اکنون یک گروه آنارشیست یونان مسئولیت انجام این حملات را بر عهده گرفته است.

این سازمان آنارشیستی ناشناس یونانی اعلام کرده است، هدف ما آسیب رساندن به کسی نیست ولی هدف ما گسترش هرج و مرج اجتماعی در یونان است.

این سازمان آنارشیست یونان به دفتر استاوروس کالافاتیس معاون وزیر محیط زیست و کاستاس گیولیکاس و گیورگوس اورفانوس دو نماینده محافظه کار شهر تسالونیکی با بمب های کوچک حمله کرده است.

هر ۳ نفر از اعضای حزب دموکراسی نوین وابسته به آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان هستند. سخنگوی دولتن یونان این حملات را تقبیح کرد و این گونه اقدامات را حملاتی تروریستی ارزیابی کرده است.

این سازمان آنارشیست یونان در بیانیه ای همبستگی خود را با اعضای زندانی سایر گروه های آنارشیستی یونان اعلام کرده و از وضع کالافاتیس در قبال بهره برداری از معدن طلای هالکیدیکی در شمال این کشور به شدت انتقاد کرده است.

گروه های حامی محیط زیست در تلاش برای متوقف کردن فعالیت یک شرکت معدنی کانادایی در این منطقه برای بهره برداری از ذخایر طلای این معدن هستند. به اعتقاد فعالان محیط زیست، اجرای این پروژه تاثیرات منفی و مخربی بر محیط زیست شمال یونان خواهد داشت.