به گزارش پارس این عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اظهارکرد: اعضای حزب کارگزاران از این اطلاعیه خبر ندارند و در جلسه ای که مطرح و تصویب شده، نماینده حزب حضور نداشته است.

وی افزود: ظاهرا در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قبلا بحثی مطرح شده بود که اگر آقای خاتمی در انتخابات حضور نداشته باشد اعلام کنند که در انتخابات شرکت نمی کنیم که بعضی از اعضا و از جمله نماینده کارگزاران با این تصمیم مخالفت کرده بود. کارگزاران معتقد نیست که شرکت در انتخابات موکول به حضور یا عدم حضور یک کاندیدا باشد و خود آقای خاتمی هم بارها در جلساتی که من خدمت شان بوده ام با این امر مخالفت صریح کرده است.

وی گفت: این نوع برخورد سیاسی و سیاست ورزی که سوزن ما روی یک نفر گیر کند و جامعه را به سمت رودررویی بی حاصل سیاسی بکشانیم، درست نیست. خود آقای خاتمی نیز زودتر از همه اعلام کرده اند که در انتخابات شرکت نمی کنند. اگر ما آقای خاتمی را دوست داریم باید به دنبال تحقق شعارهای اصلاح طلبانه ایشان باشیم.

کرباسچی ادامه داد: بعید می دانم که خود آقای خاتمی هم حاضر باشد که با اختلاف بر سر حضور شخص ایشان وضعیتی ایجاد شود که منجر به تعطیلی و فراموشی امر اصلاحات یا به چالش کشیده شدن آن در کشور شود. تعبیر تند این نوع رفتار سیاسی (منوط کردن شرکت در انتخابات به حضور یک فرد) ، برخورد سیاسی به راه انداختن است. آقای خاتمی خود بیش از همه علاقمند به اصلاحات است و در مخیله ی ایشان نیز نمی گنجد که عده ای به نام ایشان بخواهند یک رو در رویی بی حاصل راه بیندازند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: اگر آقای خاتمی را قبول داریم باید ایشان و همه کسانی که خود را اصلاح طلب می دانند کمک کنند تا کسانی که در شرایط کنونی می توانند مسوولیت اداره جامعه را بر عهده بگیرند و اهداف اصلاح طلبانه را دنبال کنند به صحنه بیایند. در کشور قحط الرجال نیست که هر چند وقت یک بار به آقای هاشمی، آقای خاتمی یا آقای احمدی نژاد بازگردیم. نه خود این افراد مایل اند و نه عقل سیاسی ایجاب می کند که با رودربایستی یا فشار افکار عمومی بخواهیم این افراد را وادار کنیم که به صحنه بیایند. این نوع سیاست ورزی، چندان مطلوب و موفق نیست.

کرباسچی با تاکید بر اینکه نباید روی افراد متوقف شویم، گفت: من علاقمند به آقای خاتمی بوده ام، هستم و خواهم بود. ایشان انسان فرهیخته ای است و خدمات بزرگی انجام داده است اما وقتی به هر دلیلی می گویند که « من نمی آیم» اینکه ایشان را با اطلاعیه و مصاحبه و فشار افکار عمومی مجبور کنیم یا شرکت مان را متوقف به حضور ایشان کنیم درست نیست. ایشان علاقمند هستند که همه در انتخابات شرکت کنند. اینکه برخلاف میل باطنی آقای خاتمی را مجبور به حضور کنیم صحیح نیست.

وی اظهارکرد: ما نباید انتخابات را رها کنیم. انتخابات بیش از هر کسی به اصلاح طلبان مربوط می شود. اگر معتقدیم این نظام باید بر اساس مشارکت مردم باشد ضروری است به صورت فعال و جدی در انتخابات شرکت کنیم و از آقای هاشمی و خاتمی و دیگر شخصیت های محبوب اصلاحات استفاده کنیم تا به اهداف اصلاح طلبانه کمک کنند و کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

کرباسچی افزود: باید تلاش کنیم تا با یک مدیریت قوی، مسیر و امکاناتی که در خلاف جهت مطلوب مورد استفاده قرار گرفته را اصلاح کنیم و ریل کشور را به مسیری که با برنامه اداره شود بازگردانیم. شرایط امروز بهترین شرایطی است که نتیجه عملکرد تفکر اصولگرایان را نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید شخصیت هایی قوی به صحنه بیاوریم که اهداف دوران اصلاحات را با کیفیت بهتر و با بازنگری اساسی نشان دهیم. اینکه روی یک نفر بایستیم درست نبوده، خود آقای خاتمی نیز نسبت به این مساله راضی نیست. توقع جامعه این است که هم آقای خاتمی و هم سایر اصلاح طلبان توان خود را به کار بگیرند تا مدیران با تجربه که شاید کمترشناخته شده هستند، به مردم معرفی کنند. آقای خاتمی، آقای هاشمی و دیگران باید محبوبیت خود را در جهت معرفی مدیران شایسته و قوی به کار گیرند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین گفت: در جریان اصلاحات نیروهای اصلاح طلب و تحول خواهی وجود دارند که اصلاح طلبان بتوانند روی آن ها متمرکز شوند. باید همه شخصیت های اصلاح طلب بر روی یک نفر اجماع کرده و آن فرد را به مردم معرفی کنند.

کرباسچی تاکید کرد: اصلاح طلبان باید به اجماع برسند و اگر این اتفاق رخ ندهد مرتکب اشتباه فاحشی شده اند اما اجماع نباید تنها روی یک خط و ریلی که مطرح شده و سوزن روی یک نفر گیر کرده، انجام شود. ما باید از بین نیروهایی که هم خودشان ابراز آمادگی کرده اند و هم توانایی اداره کشور را دارند، کسی را به مردم معرفی کنیم.