به گزارش پارس جعفر توفیقی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، ضمن تایید اعلام رسمی کاندیداتوری محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات، اظهار کرد: آقای عارف تجربه بسیاری در مسایل مدیریتی و سیاسی کشور دارد و کارنامه روشنی از خود به جای گذاشته است. با توجه به تحلیلی که ایشان درباره مسایل مختلف فرهنگی سیاسی اجتماعی و اقتصادی دارند تشخیص داده اند که می توانند در جهت بهبود اوضاع کشور مثمر ثمر باشند و لذا تصمیم گرفتند در انتخابات حضور یابند.

وی با اشاره به تاکید عارف مبنی بر کناره گیری از انتخابات در صورت کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی افزود: با توجه به اینکه آقای خاتمی تصمیم خود را موکول به شرایط کرده اند و هر وقت صلاح بدانند تصمیم خود را اعلام خواهند کرد و با توجه به زمان محدودی که تا انتخابات باقی مانده است، آقای عارف تصمیم گرفته اند که وارد صحنه شوند اما ایشان بر تصمیم خود یعنی کناره گیری از انتخابات در صورت کاندیداتوری آقای خاتمی ایستاده اند و با توجه به شرایط تصمیم لازم را خواهند گرفت.

توفیقی تصریح کرد: در جریان اصلاحات تلاش بر این است که اجماع حاصل شود چرا که تعداد زیاد نامزدها، در مجموع به صلاح نیست و موجب شکسته شدن آرا می شود. هر چند تکثر نامزدها از سویی مثبت ارزیابی می شود اما در عرف انتخاباتی، این تکثر چندان به صلاح نیست و مطمئنا در ادامه تعداد نامزدهای ریاست جمهوری محدودتر خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت به اجماع رسیدن اصلاح طلبان آقای عارف به نتیجه اجماع تمکین خواهد کرد؟ گفت: زمان رسیدن به اجماع متاسفانه کمی طولانی شد البته رایزنی ها در میان اصلاح طلبان ادامه دارد و آقای عارف به نتیجه اجماع قائلند.