به گزارش پارس به نقل از مهر، در اجلاس بهاره کیتو موضوعاتی همچون اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز جهان، در مجمع عمومی و سه موضوع" نقش پارلمان ها در محافظت از جان غیر نظامیان موسوم به مسئولیت حمایت، تجارت عادلانه و سازوکارهای نوآورانه برای نیل به هدف توسعه پایدار" و همچنین نقش رسانه ها از جمله رسانه های اجتماعی در افزایش مشارکت شهروندان و ارتقاء دموکراسی، در قالب سه کمیته مطالعاتی تخصصی مورد بحث و بررسی نمایندگان مجالس بیش از ۱۲۰ کشور جهان قرار خواهد گرفت.

در اجلاس کیتو همچنین مسائل مبتلا به زنان و کودکان نیز در قالب موضوع منبع خشونت علیه زنان و کودکان در نشست یکروزه نمایندگان زن مجالس جهان مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در اجلاس مزبور همچنین چند میزگرد و کارگاه تخصصی در خصوص موضوعاتی همچون مواد مخدر، امور جوانان، حقوق کودکان معلول و حسن زمامداری برگزار خواهد شد.

یک ماده اضطراری نیز که مربوط به یک رویداد مهم سایسی، فرهنگی و اقتصادی روز جهان باشد پس از تصویب در دستور کار این اجلاس قرار خواهد گرفت.

به نظر می رسد تحولات مهم دنیای عرب و جهان اسلام به ویژه تخریب مواریث فرهنگی قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی در کانون مباحث مربوط به ماده اضطراری مجمع ۱۲۸ بین المجالس باشد. سرپرستی هیات پارلمانی اعزامی به اکوادور را آقای موید حسینی صدر دبیر کل کارگروه بین المجالس کشورمان به عهده دارد و آقایان مقداد نجف نژاد (نایب رئیس شورای بین المجالس) ، هدایت میر مراد زهی، بهروز نعمتی و خانم حلیمه عالی سایر اعضای هیات اعزامی را تشکیل می دهند.

اتحادیه بین المجالس جهانی یک سازمان مهم غیر دولتی می باشد که بیش از ۱۶۰ کشور جهان عضو آن می باشند مقر این اتحادیه در ژنو سوئیس می باشد و گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اعضای فعال آن بوده است.