به گزارش پارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها گفت: شفاف‌سازی منابع مالی نامزدهای انتخاباتی در هر کشوری امری واجب و لازم است.

 

"محمد ابراهیم رضایی" درباره نحوه تأمین هزینه‎های انتخاباتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه در سال‌هایی که انتخابات برگزار می‌شود، بودجه مخصوصی را برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی می‌کند، اظهار داشت: سازمان برنامه هرسال در قالب لایحه‌ای میزان بودجه کشور را برآورد می‌کند. لذا با همین رویکرد اعتبار مورد نظر برای انتخابات را نیز پیش‌بینی کرده و در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان به صورت همزمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: تجمیع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان به صرفه جویی در هزینه‌های انتخابات کمک می‌کند.

 

رضایی پیرامون "لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات" که در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید، اظهار داشت: در هر کشوری، شفاف‌سازی منابع مالی نامزدهای انتخاباتی امری واجب و لازم است.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه عوامل بیگانه نسبت به امور داخلی ما حساس هستند، گفت: دشمن برای اثرگذاری بر روند و جریان‌های داخلی کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و در این شرایط ضرورت دارد مجموعه قوانینی در ساختار نظام کشور وجود داشته باشد تا منابع مالی انتخاباتی را کنترل کند.

 

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه‌های تبلیغاتی شما در دوره قبل چقدر بوده و از کجا تامین شده بود، گفت: بنده در کل 35 میلیون تومان صرف امور تبلیغاتی ستادم کردم.

 

وی با تاکید بر اینکه تمام هزینه‌های تبلیغاتی‌ام از درآمد شخصی خودم بود، خاطر نشان کرد: برای امور تبلیغاتی‌ام، یک ریال هم از هیچ نهادی تسهیلات دریافت نکردم و جزء کم هزینه‌ترین نامزدهای انتخاباتی در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی بودم.