پارس : مردلابی مجلس وارد عرصه انتخابات شد" همواره موفق به کسب رای اعتماد از مردم شده ام. برای هشتمین بار ازکنار بارگاه ملکوتی امام هشتم خودرا درمعرض انتخاب و رای مردم قرارمید همو امیدوارم که اینبار هم رای اعتماد مردم را با استعانت از امام هشتم کسب کنم. "

به گزارش خبرنگار سیاسی پارس ، جامعه اسلامی مهندسین یکی از ۱۴ گروه سیاسی جبهه پیروان خط امام (ره) ورهبری، این روزها شاهد کاندیداتوری دبیرکل خود در انتخابات ریاست جمهوری است. محمد رضا باهنر از معدود شخصیت های سیاسی کشور است که سابقه ۷ دوره حضور در مجلس شورای اسلامی را دارد. ۷ دوره حضوری که به غیر از دوره های اول و ششم مجلس بوده و تنها در دو مرحله آن از حوزه کرمان زادگاه خود به مجلس راه یافته و در بقیه دوره ها توانسته با رای مردم تهران راهی بهارستان شود.

در ماه های اخیر و در کش و قوس اختلافات مجلس و دولت، پای ثابت رسانه های خبری بوده که علاوه بر مصاحبه ها و پیش بینی های انتخاباتی به یکی از منتقدان جدی دولت نیز تبدیل شده استکه اخرین مورد از این انتقادات را روز ۲۶ اسفند در کرمان بیان کرد: زمانی ۵۰ درصد مشکلات اقتصادی را تحریم ها و مابقی را متوجه بی انضباطی، بی برنامگی و سیاست های اجرایی دولت می دانستیم و اکنون می گوییم که واقعیت قضیه این نیست و تحریم ها تا این حد در بروز مشکلات اقتصادی اثرگذار نبوده، بلکه فشار تحریم های داخلی سنگین تر است.

با این حال ان چه که در اقدامات و صحبت های اخیر باهنر اشکار است به نوعی، علاقه وی بر مدیریت و لیدری جریان اصوگرایی است که هنوز نتوانسته حمایت از احمدی نژاد و تشکیل صف بندی جدید توسط حامیان دولت را در خود هضم کند. به طوری عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام (ره) ورهبریرقابت در انتخابات ۹۲ را بین سه گروه اصلاح طلبان، اصولگرایان و طرفداران دولت می داند و باهنر نیز ان را تایید می کند.

به هر حال نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همراه چهار سیاستمدار دیگر اصولگرا، یک ائتلاف انتخاباتی تشکیل داده است.

باهنر روز جمعه گذشته گفت: ائتلاف پنج گانه متشکل از وی، منوچهر متکی، یحیی آل اسحاق، مصطفی پورمحمدی و همچنین محمد حسن ابوترابی است.

در همین خصوص وی گفته است که آنها آماده همکاری با ائتلاف سه گانه متشکل از علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف وغلامعلی حداد عادل برای معرفی یک نامزد مشترک در انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند. ائتلافی که می تواند ۳+۵ نام بگیرد اما به نظر می اید باید منتظر ماند و دید که این اظهارات با چه واکنشی از طرف جبهه پایداری روبرو می شود. از منظر باهنر با توجه به تجربه مجلس نهم، حداکثر دو طیف جبهه متحد و پایداری آن هم با تعریف گذشته در جناح اصولگرایان قابل ذکر است.

به هر حال در عالم سیاست باهنر به عنوان شخصی محافظه کار شناخته می شود، وی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.

باهنر حضور هاشمی در انتخابات را به صلاح وی نمی داند و معتقد حضور هاشمی در مدیریت جریان ها است: " باز تکرار می کنم به مصلحت آقای هاشمی نیست که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود چون دولت آقای احمدی نژاد هشت سال از این مساله، جریان فرشته و دیو استفاده و دو قطب سیاسی در کشور درست کرد، البته این سیاست نخ نما شده و چیز دیگری برای بهره برداری ندارد که آقای احمدی نژاد بخواهد حرف های جدیدی بزند. "

به هر حال مرد پرسابقه مجلس خود را از کاندیداهای مطرح شده برای انتخابات کارامدتر می داند و می گوید: تا آخر قضیه ایستاده ام و ادامه حضور من موجب شکست اصلاح طلبان و انحرافی ها می شود و اگر ماندن من به شکست اصولگرایان منجر شود، عقب می کشم.