به گزارش پارس روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: ایران شدیدترین تحریم ها را به سود خود تبدیل می کند.

به گزارش عصر ایران، در مطلب روزنامه واشنگتن پست آمده است: مقامات آمریکایی و غربی گفته اند با وجود اعمال تحریم های اقتصادی شدید علیه ایران و تاثیرگذاری بالای آنها بر اقتصاد این کشور ولی هیچ تغییری در سیاست های هسته ای تهران مشاهده نشده است.

واشنگتن پست به نقل از شماری از مقامات آمریکایی اضافه کرد: تحریم های اقتصادی به صورت جدی بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است ولی این تحریم ها هیچ ناآرامی خیابانی را به وجود نیاورده است که سران ایران را به تغییر سیاست های هسته ای خود مجبور کند.

شماری از دیپلمات ها و تحلیلگران غربی اضافه کرده اند: ۹ ماه از اعمال شدیدترین تحریم ها در تاریخ ایران می گذرد اما اقتصاد این کشور شاهد هیچ اعتراض خیابانی مهمی نبود و تهران در نتیجه این تحریم ها هیچ امتیازی درباره برنامه هسته ای اش ارائه نکرده است.

این مقامات اضافه کردند: با وجود اینکه تحریم های اقتصادی، ایران را ضعیف کرده است اما این کشور با استفاده از مجموعه تاکتیک های هوشمندانه در برابر اعمال فشارهای غربی مقاومت می کند.

آنها همچنین اعتراف کرده اند نتایج کنونی تحریم ها علیه ایران باعث پیچیده شدن موضع غرب قبل از آغاز مذاکرات جدید گروه ۱+۵ با ایران شده است.

در بخش دیگری از گزارش واشنگتن پست آمده است: مقامات مسؤول در دولت آمریکا بر این موضوع پافشاری می کنند که تاثیر تحریم ها هنوز به طور کامل ظاهر نشده است. آنها همچنین وعده می دهند دردهای اقتصادی ایران در ماه های آینده افزایش یابد اما دیگر مسؤولان آمریکایی و اروپایی اعتراف می کنند که همچنان منتظر نشانه های شفافی هستند که آیت الله خامنه ای رهبر ارشد ایران به تغییر سیاست های هسته ای متمایل باشد.

شماری از تحلیلگران و مسؤولان آمریکایی هم گفتند ایران به مانند گذشته، قدرت و توانمندی های خود را برای مقابله با محدودیت های اقتصادی اعمال شده از سوی غرب بکار می گیرد. ایران با محدودیت ها مقابله و آنها را به سود خود تبدیل کند.

این تحلیلگران و مسؤولان آمریکایی توضیح دادند: براساس تحریم ها ایران به جای نفت صادراتی اش نمی تواند پول بگیرد و به جای آن کالا دریافت می کند. ایران با وارد کردن این کالاها به بازارهای خود با تورم داخلی مقابله می کند. ایران همچنین سعی می کند از نقدیندگی داخلی برای پرداخت حقوق ها استفاده و قیمت ها را کنترل کند تا بتواند از هر گونه اعتراضات مردمی جلوگیری کند.