به گزارش پارس به نقل از فارس، سیامک ره‌پیک ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ، اظهار کرد: نماز جمعه یک نمونه و بخش کوچکی از حسناتی است که توسط امام راحل احیا شد و لذا نمونه‌ای از جامعه اسلامی است که ارکان و پایه‌هایش را به ما نشان می‌دهد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: درک عمیق امام راحل از مفاهیم و منابع اسلامی به علاوه بصیرت ایشان پایه‌هایی را برای تاسیس حکومت اسلامی ایجاد کرد، در تفکر امام راحل تاسیس حکومت اسلامی به عنوان مهم‌ترین هدف انبیاء مبتنی است بر سه پایه که خود امام راحل در جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب این چند پایه را ایجاد کردند.

وی بیان کرد: نخستین پایه‌ای که در دیدگاه حضرت امام(ره) لازم بود ایده و تفکر اسلامی است، آنچه که در تفکر امام راحل به عنوان اسلام ناب محمدی مطرح شد و این تفکر با آنچه که در دنیای دیروز و امروز به عنوان اسلام یا چیزهایی شبیه به اسلام مطرح شده است دارای ویژگی‌هایی است لذا ایده اسلام در تفکر امام اسلامی دور از خرافه و تنبلی است با این نگرش در تفکر امام راحل ایده اسلامی در آن مبارزه با ظلم و گسترش عدالت‌خواهی یک موضوع اصلی است.

ره‌پیک تصریح کرد: تفکر امام راحل ضد افشاگری است لذا در نگاه ایشان گروهک‌های تکفیری که به نام اسلام به میدان آمده‌اند مردود هستند و باید گفت پایه و رکن دیگری که ایشان برای تشکیل حکومت اسلامی مطرح کردند رهبری دینی است لذا رهبری از نگاه امام راحل تنها کسی نیست که علم دینی داشته باشد و علاوه بر عالم بودن باید بصیرت داشته باشد و آشنا به دشمنان و زمان خود باشد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان عنوان کرد: رکن سوم از دیدگاه حضرت امام مردمی بودن انقلاب بود لذا مردم از پایه‌های حکومت اسلامی هستند و ویژگی‌هایی دارند، آنچه که برای ما اهمیت دارد نسبت به ادامه انقلاب نیازمند به حفاظت و تقویت این ارکان است با این دید دشمنان جمهوری اسلامی با توجه به این مبانی در سال‌های بعد از انقلاب تلاش کردند از طریق نظامی، سیاسی و فرهنگی این مبانی را مخدوش کنند و تحت تاثیر قرار بدهند.

وی ادامه داد: در اندیشه اسلامی در آن پایه اول دائما تهدیدهای گوناگون برای تخریب چهره اسلامی وجود داشته است و هم اکنون هم مشاهده می‌کنیم، گاهی اوقات چهره مبارز به صورت خشن و غیر انسانی از خود نشان داده‌اند که نمونه‌اش گروهک‌های تروریستی در منطقه است به عنوان مثال در حمله آمریکا به دو کشور عراق و افغانستان میلیون‌ها نفر از انسان‌ها کشته شدند و خیلی‌ها ناقص‌الخلقه شدند و کسی پاسخگو نیست.

وی اظهار کرد: انقلاب و جمهوری اسلامی و رهبری چه در زمان گذشته و کنونی در مقابل چنین تفکری قرار گرفته‌اند، در رکن دوم هم باید گفت همین رویه از سوی دشمن صورت می‌گیرد و چهره رهبری را مخدوش می‌کنند که یک نمونه‌اش بحث انتخابات است لذا به لطف همکاری دستگاه‌ها و مردم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

ره‌پیک تاکید کرد: در رکن و پایه سوم که حضور فعال مردم در صحنه‌های مختلف شکل می‌گیرد دشمن باز هم حضور دارد به عنوان مثال در انتخابات سال ۸۸ می‌خواستند با یک شعاری مردم را از صحنه‌های بعدی انتخابات خارج کنند، در جمهوری اسلامی امکان تقلب و یا تخلف گسترده وجود ندارد لذا برخی هم اکنون این زمزمه را بیان می‌کنند همچنین باید گفت دشمن تهدیدات را نسبت به رهبری و مردم دائم اعلام می‌کند اما برخی اینگونه مطرح می‌کنند که هم اکنون زمانی نیست که مورد تهدید قرار بگیریم لذا باید گفت این رویه خطرناک است و همه باید به آن توجه داشته باشند که تهدیدات وجود دارد و چشم‌پوشی از آن به معنای غفلت کردن از دشمن است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطرنشان کرد: پشت سر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده میدان همه باید قرار بگیرند با این نگرش دشمن از نفوذ فرهنگی تهدید می‌کند و بنا به صحبت‌های رهبری همه باید به آن توجه کنند لذا امسال دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم.

وی ادامه داد: گاهی در رسانه‌ها عده‌ای از خارج و داخل کشور اعلام می‌کنند که ما با شورای نگهبان هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم اما باید همین جا باید گفت با شورای نگهبان هیچ کس در مورد انتخابات و صلاحیت‌ها هماهنگی نکرده است و دلیلی ندارد شورای نگهبان با کسی هماهنگی انجام دهد بر این اساس معیار سیاست‌ها و خط قرمزهای شورای نگهبان را مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خطوط قرمزی که رهبری تعیین کردند لازم است که رعایت شود، ایشان فرمودند کسانی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند مورد اعتماد نیستند و نباید در جایگاهی قرار بگیرند که مصالح نظام در آن رقم می‌خورد و این خطوط باید رعایت شود.

وی در پایان یادآور شد: شورای نگهبان و نهادهای دیگر باید با همکاری مردم در کنار نخبگان و علما مصالح را رعایت و مردم را تشویق کنند به مشارکت و انتخاب اصلح و آنچه که در قانون آمده است لذا انتخاب نماینده اصلح با مردم است و همه مردم آماده باشند تا در اسفند ماه امسال انتخاباتی برگزار شود که افراد وارد شوند و حرکت جمهوری اسلامی را با قدرت به پیش ببرند.