به گزارش پارس؛ جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان صبح امروز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار با اشاره به نقش مهم لبنان در منطقه گفت: لبنان نقش مهمی در منطقه دارد و روابط ایران و لبنان بسیار متمایز بوده که ریشه در تاریخ داشته و همواره ارتباطات فرهنگی و سیاسی میان دو کشور وجود داشته است.

وی ادامه داد: دو ملت ایران و لبنان پشتیبان دو دولت هستند و لبنان نیز مانند برخی کشورهای منطقه تحت فشار اسرائیل و جریان‌های تروریستی قرار داشته و هیچ راهی جز همکاری مشترک در منطقه در مقابله با این معضلات وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مقاومت لبنان در برابر جریان‌های تکفیری افزود: مقاومت لبنان نیز که در برابر صهیونیست‌ها و جریان‌های تکفیری در منطقه ایستادگی کرده، موجب افتخار منطقه و جهان عرب است. لبنان کشوری با مردمی و با روحیه‌ای بزرگ است و همین موجب شده که لبنان موقعیت ممتازی در میان کشورهای عربی داشته باشد. روابط ایران و لبنان زمینه مساعدی را برای گسترش همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات دارد و ظرفیت دو کشور بیش از آن چیزی است که امروز شاهد آن هستیم.

ولایتی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث سوریه است که ایران و لبنان در این زمینه دیدگاه‌ مشترکی دارند و با هرگونه دخالت خارجی در سوریه و منطقه مخالف هستیم و می‌دانیم مقاومت مردم سوریه پشتیبانی روحی ملت و مردم لبنان را به همراه دارد و هیچ‌کس از خارج منطقه اعم از کشورهای مرتجع منطقه و اروپایی نمی‌توانند برای مردم سوریه تصمیم بگیرند.