پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یکی از سکانس‌های ماندگار فیلم چ ابراهیم حاتمی‌کیا، آنجایی است که اصغر وصالی و مصطفی چمران، در آخرین لحظات پیش از طوفان چند کلمه‌ای با هم حرف می‌زنند:

اصغر وصالی: 

دکتر یه چیزی ته دلم مونده باید بگم، میشه؟

مصطفی چمران:

بگو اصغر جان.

اصغر وصالی:

از وقتی رسیدین بیشتر شما رو چمران بازرگان دیدم تا چمران خمینی.

مصطفی چمران: 

خمینی هم سرباز خداست اصغر جان. اما جنگیدن همیشه آخرین راهه.

اصغر وصالی:

پس,لابد من یه چیزیم شده. دکتر، من نمی فهممت، نمی فهمم. می دونم شجاعی، عاقلی، بزرگی ولی من نمی فهممت. کاش نمیومدیم تو این بن بست، کاش بین مردم بودیم، کاش تو کوچه پس کوچه ها می جنگیدیم، کاش شهید می شدیم تا مردم شاهد باشن سرباز خمینی مرد شهادته نه تسلیم.

مصطفی چمران:

خوش به حال خمینی که سربازهایی مثل تو داره. ولی اصغر جان اگر تو کوچه می جنگیدیم بهشون بهونه می دادیم مردم رو قتل عام کنن ...

حکایت این سکانس نعل به نعل با اتفاقات این روزهای کشور تطبیق می‌کند. اتفاقاتی که از آغاز تحصن برابر مجلس شورای اسلامی شروع شد و به واکنش رهبری رسید و بعد ماجرای تصویب جزئیات و بیانیه دفتر رهبری پیش آمد و در نهایت هم مطلب نشریه خط حزب‌الله. 

موضعی که رهبری و بیت ایشان (که نگارنده قائل به تفکیک میان این دو نیست) در این رویدادها می‌گیرد، با واکنش طیفی روبرو می‌شود. طیفی که خود را در خط رهبری می‌داند اما دلیل این اقدامات را متوجه نمی‌شود. این جریان چون جرات اعلام کردن به خطا رفتن رهبری را ندارد، لاجرم دست به دامن تفکیک میان خلوت رهبری و مواضع عمومی و بیت و دفتر می‌شود.

اما حقیقت این است که این افراد که همگی وفادار به انقلاب و راه امام هستند، در این روزها آقا را نمی‌فهمند. در دل خویش آرزوی این را دارند که آقا هم تحلیل مشابهی با ایشان داشته باشد و تن به این ذلت‌نامه و قرارداد ننگین(به زعم این دوستان) ندهد. 

حلقه انحرافی سالها تلاش کرد رویه ای را جا بیندازد که اگر سایت رهبر حکیم انقلاب یا دفتر ایشان موضوعی را نقل می کنند این با کلام ایشان متفاوت است و از این رهگذر ماهی مقصود خود را بگیرند و هر اقدام غلطی انجام داده تا رهبری را مستقیم به مداخله و شان ایشان را مورد خدشه قرار دهند.

خبر اخیر نشریه خط حزب الله(نشریه هفتگی سایت امام خامنه ای) در مورد تحصن مقابل مجلس و اطلاعیه دفتر رهبر معظم انقلاب عملا فاتحه ای بود بر چندسال شبهه پراکنی علیه بیت و دفتر ایشان؛  این رویه خلاف ابتدا توسط محمود احمدی نژاد و در ادامه توسط حلقه ای خاص حتی تئوریزه شد که امیدواریم پایان آن را شاهد باشیم.