به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی در دومین روز از همایش توجیهی و آموزشی منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور در تبریز، با بیان این مطلب افزود: این سیاست به منظور کاهش برخی شایبه‌ها در خصوص وضعیت صندوق‌های سیار اتخاذ شده است و فرمانداران سراسر کشور موظف هستند نسبت به این موضوع از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی در استان‌ها و فرمانداران باید زمینه حضور نمایندگان تمامی داوطلبان در کنار صندوق‌های سیار را فراهم کنند، ادامه داد: در این زمینه هیچ بهانه‌ای همچون مشکلات مالی و کمبود امکانات از مسئولان برگزاری انتخابات پذیرفته نیست.

مقیمی، برخورد قوی منطقی با تخلفات و جرایم انتخاباتی توسط مجریان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر در این رابطه تخلفی از سوی داوطلبان احتمالی بروز و ظهور پیدا کرد باید همان ابتدای کار تذکرهای لازم داده شود و این به معنی مچ‌گیری نیست زیرا وزارت کشور معتقد به اصل پیشگیری است.

وی با اعلام اینکه مجریان انتخابات باید با اقتدار تمام از هرگونه ایجاد فضای آلوده به تهمت، دروغ و افترا جلوگیری کنند، گفت: اگر چنین شرایطی بر انتخابات حاکم شود برگزاری باشکوه و رقابتی دور از دسترس خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات کشور مقابله با چالش‌های انتخاباتی از قبیل مسایل مربوط به رد صلاحیت‌ها و تبلیغات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برای از بین بردن چنین مسایلی باید از افراد ذی نفوذ و تاثیرگذار در جامعه استفاده شود تا نیازی به طرح مسایل در شوراهای تامین استانی و شهرستانی نباشد.

مقیمی به رعایت حق و حقوق رای دهندگان و نامزدها از سوی مجریان انتخابات اشاره کرد و افزود: برای این منظور تسلط کافی و کامل بر قوانین انتخاباتی لازم و ضروری است تا در صورت بروز مسایل مشکل آفرین بر اساس قانون با طرف های مورد نظر برخورد شود.

رییس ستاد انتخابات کشور تامین امنیت انتخابات را جزو وظایف قانونی وزارت کشور بیان کرد و گفت: در این زمینه جز در موارد بسیار حساس و خاص امنیتی که شورای امنیت ملی تصمیم گیری می‌کند، تمامی وظایف برعهده وزارت کشور است و خوشبختانه تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور شرایط ویژه حاکم نیست.

مقیمی از فرمانداران و بخشداران خواست تا با دقت کامل مسایل امنیتی مناطق تحت مدیریت خود را پوشش داده و احصاء کنند، زیرا اگر هنگام انتخابات و پس از آن اتفاقات امنیتی روی داد، فرمانداران پاسخگو خواهند بود.

وی، بهره‌گیری از مشاوران حقوقی توسط ستاد انتخابات استان ها، شناسایی تخلفات و جرایم انتخاباتی، بی‌طرفی در برگزاری انتخابات، برگزاری نشست‌های ستاد هر 15 روز یکبار، رصد دقیق اطلاعات و اخبار مربوط به تحرکات نامزدها و جریان‌های سیاسی و احصای کمبودها و نیازمندی‌ها از سوی فرمانداران و مسئولان ستاد انتخابات را مورد تاکید قرار داد.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه شرکت مجریان انتخابات در جلسات محفلی گروه‌ها، تشکل‌ها و احزاب سیاسی با موضوع انتخابات ممنوع است، گفت: مدیران کل سیاسی و انتخابات، فرمانداران، بخشداران و سایر کارکنان دخیل در برگزاری انتخابات نباید در این جلسات شرکت کنند.

مقیمی خاطرنشان کرد: حضور و شرکت این مجریان در جلسات انتخاباتی موجب بروز شائبه طرفداری دولت از نامزدهای خاصی را دامن می‌زند که این بر خلاف شعارها و رفتار دولت اعتدال گرا است.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان این که وزارت کشور همه تلاش و کوشش خود را برای برگزاری باشکوه انتخابات به انجام می رساند، گفت: آنچه که از مقدمات کار پیش بینی می‌شود، شاهد برگزاری باشکوه، رقابتی و سالم این دوره از انتخابات خواهیم بود زیرا از هم اکنون بسیاری از احزاب، تشکل ها و گروه‌های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا وارد عرصه شده‌اند.