به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، مقامات روس در واکنش به تناقض‌گویی مسئولان آمریکا درباره عملیات روسیه در خاک سوریه تاکید کردند که مواضع داعش و جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی اهداف مورد نظر جنگنده های روس هستند.

جنون آمریکا در قبال عملیات روسیه در خاک سوریه

به نظر می‌رسد آمریکا در قبال عملیات ارتش روسیه علیه گروه‌های تروریستی در خاک سوریه دچار جنون و ارزیابی‌های نادرست شده است و موضع روشنی در قبال این حملات ندارد، بلکه مواضع آن تاکنون مجموعه‌ تناقض‌گویی‌ها و ارائه اطلاعات نادرست است که روس‌ها بلافاصله آن را درک کرده و واکنش نشان داده اند.

در این میان سرویس اطلاعات نظامی آمریکا تاکید کرد که بر خلاف ادعای واشنگتن، نیروهای هوایی روس در سوریه هیچ یک از مواضع مخالفان سوریه را هدف قرار نداده اند.

ژنرال «رابرت اوتو» معاون امور اطلاعاتی فرمانده ستاد ارتش آمریکا روز گذشته گفت که نیروهای هوایی روس گروه‌های مخالف سوریه را هف قرار نداده اند.

وی در مورد اینکه در صورت حمله به گروه‌های مزبور واکنش آمریکا چگونه خواهد بود؟ پاسخ داد: این یک فرضیه است.

اظهارات رابرت در حالی است که «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که روسیه در خاک سوریه فقط داعش را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه «مخالفان میانه رو» را نیز هدف قرار می‌دهد.

ارنست روز گذشته گفت که روسیه مرتکب اشتباه بزرگی شده است زیرا ارزیابی صحیحی از اوضاع سوریه ندارد و در بمباران‌های خود فرقی بین مواضع گروه‌های مختلف قائل نمی‌شود.

به گفته وی روسیه به دنبال کمک به بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است و تمام گروه‌هایی که با بشار اسد می‌جنگند از داعش گرفته تا مخالفان میانه رو را یک تشکل واحد می داند.

ارنست با بیان اینکه این اقدام روسیه غیرسازنده است، افزود: آمریکا نمی‌خواهد مخالفان میانه رو سوریه، هدف حملات هوایی روسیه قرار بگیرند و باید بین اهداف این حملات تفاوت قائل شد و این چیزی است که ائتلاف علیه داعش به آن عمل می‌کند.

وی افزود: آغاز عملیات روسیه در خاک سوریه ائتلاف علیه داعش تاکتیک عملیات خود را تغییر نداده است.

پیشدستی غرب در آغاز جنگ تبلیغاتی علیه روسیه

اظهارات ارنست در چارچوب جنگ تبلیغاتی جا داشته و به گفته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیش از پرواز جنگنده‌های روس در آسمان سوریه نیز آغاز شده بود.

در چارچوب همین هدف برخی رسانه‌های غربی اخباری را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه حملات هوایی روسیه در خاک سوریه موجب جان باختن تعدادی از غیر نظامیان شده است.

در مقابل پوتین نیز اعلام کرد که مسکو در ارتباط با عملیات نظامی خود در سوریه آماده جنگ تبلیغاتی است.

وی افزود: اطلاعات اولیه مربوط به جان باختن غیرنظامیان پیش از به پرواز در آمدن هواپیماهای روس اعلام شد، با این حال ما از اطلاعات این چنینی غافل نمی‌مانیم.

در این میان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز بار دیگر تاکید کرد که جنگنده‌های روسیه مواضع جبهه النصره و داعش و سایر گروه‌های تروریستی را در خاک سوریه را هدف قرار می‌دهند.