به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیماگزارش سازمان ملل از افزایش نفوذ گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در افغانستان به سبب وجود حامیان این گروه در بیست و پنج ولایت از سی و چهار ولایت این کشور، حکایت می کند. 

جمانه خوجه گزارشگر العربیه در گزارشی گفت: داعش پس از تصرف دو سوم سوریه و عراق و گسترش حضور خود در لیبی و انجام تلاش هایی در صحرای سینای مصر، اکنون به سراغ افغانستان رفته است. بر اساس گزارش سازمان ملل، داعش در بیست و پنج ولایت از سی و چهار ولایت افغانستان طرفدارانی دارد. این گزارش درباره افزایش طرفداران داعش هشدار داده است. این امر به معنای شکل گیری چالشی آشکار در برابر طالبان افغانستان است. داعش با استفاده از نارضایتی های به وجود آمده به سبب اقدام طالبان به پنهان کردن مرگ رهبر خود ملا محمد عمر به مدت دو سال، توانست شماری از طرفداران این گروه را جذب خود کند. در این گزارش با استناد به اظهارات نیروهای افغان آمده است ده درصد از نیروهای طالبان از داعش حمایت می کنند. علاوه بر این عناصر زیادی که از عراق و سوریه (به افغانستان) آمده اند، هسته های داعش در این کشور را تشکیل می دهند که باید افراد مسلحی از پاکستان و ازبکستان را که اعضای القاعده بودند به آنها افزود. نیروهای طرفدار داعش با نیروهای افغان می جنگند اما به جز یک ولایت، در هیچ جا با نیروهای طالبان وارد درگیری نمی شوند. 

در ادامه گزارش آمده است: مقامات افغانستان افزایش نفوذ داعش را به منزله تهدیدی روز افزون می دانند و آن را بر اساس گزارش سازمان ملل تهدیدی جدید به شمار می آورند.