به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، اخبارالساعه از پاسخ امارات به این اقدام امارات نوشت و افزود که وزارات خارجه این کشور با هماهنگی با دیگر کشورهای عضو ائتلاف حمله به یمن قرار است موضوع را مورد بررسی قرار داده و پاسخی درخور را برای ارائه به وزارت خارجه عمان تهیه نماید.

پیش از این نیز دولت عمان سفیر ریاض در مسقط را در اعتراض به بمباران منزل سفیرش در صنعا توسط هواپیماهای جنگی کشورهای ائتلاف فراخوانده بود.

دولت عمان در فراخواندن سفیران این کشورها اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام به آنها ابلاغ کرده و خواستار توضیح رسمی شده است.

هرچند که احمد العسیری سخنگوی عربستانی این ائتلاف بطور رسمی انجام این عمل از سوی کشورهای ائتلاف را انکار کرد و آن را به گردن جنبش انصارالله یمن انداخت اما ظاهرا مسقط از این پاسخ راضی نشده و موضوع را در دست پیگیری دارد.

رژیم عربستان از ششم فروردین گذشته با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با حمایت آمریکا حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند

بر اثر این بمباران ها تاکنون 80 درصد تاسیسات زیربنایی و اماکن درمانی و خدماتی اولیه در بیشتر شهرهای یمن از جمله صنعا هدف بمباران هوایی و موشکی عربستان قرار گرفته و هزاران یمنی بی گناه از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.