به گزارش پارس، تسنیم به نقل شبکه خبری المیادین نوشت: رژیم صهیونیستی امروز جمعه برای مقابله با هرگونه تحرکات فلسطینیان بیش از 5 هزار نیروی پلیس را در قدس شرقی و در منطقه قدیمی قدس مستقر کرده است.

از سوی دیگر «خالد البطش» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که خیل شهادت طلبان به راه افتاده است و گروه‌های فلسطینی در برابر تقسیم، یهودی سازی و تخریب قدس ساکت نخواهند نشست.

در مقابل احزاب یهودی در چهارچوب راهپیمایی به مناسبت اعیاد یهودی خواستار یورش به مسجد الاقصی شدند و پلیس اسرائیل نیز دستور داده است تا به سمت فلسطینیانی که در مسجد الاقصی مانع از ورود صهیونیست‌ها شوند تیراندازی شود.

حزب راستگرای افراطی لیکود به‌رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای در سایت‌های اجتماعی، صهیونیست‌ها را به یورش گسترده به مسجد‌ الاقصی فراخواند.

 در بیانیه حزب لیکود که در برخی رسانه‌های خبری و سایت‌های اجتماعی منتشر شد از صهیونیست‌ها خواسته شده است که به‌طور گسترده به مسجد‌ الاقصی یورش ببرند.

صهیونیست‌ها با حمایت نیروهای اسرائیلی طی چند روز اخیر به صورت گسترده به مسجد الاقصی یورش بردند که با مقابله فلسطینان مواجه شدند. در این درگیری‌ها بیش از 100 فلسطینی زخمی شدند و  بخش‌های از مسجد الاقصی نیز آسیب دیده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز طی فراخوانی مردم فلسطین را به مشارکت گسترده و پرشور در تظاهرات امروز جمعه به‌ نشانه حمایت از مسجد الاقصی دعوت کرد.

به گزارش تسنیم، جنبش حماس طی فراخوانی از مردم فلسطین خواست تا در تظاهرات خشم امروز جمعه که در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و یاری این مسجد مقدس برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.

در بیانیه حماس آمده است که این تظاهرات پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد الخلفاء برگزار خواهد شد.

جماعت اخوان المسلمین مصر طی فراخوانی خواستار برگزاری تظاهرات در مقابل سفارتخانه های رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن در روز جمعه این هفته و اعلام حمایت از مسجد الاقصی شد.

این در حالی است که یک گروه از شهرک نشینان صهیونیست دیروز پنج‌شنبه نیز در میان حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

نیروهای اشغالگر قدس طی چند روز گذشته به‌طور مکرر به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده نمازگزاران حاضر در این مسجد و مصلای قبلی را با شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور هدف حمله خود قرار دادند که طی آن ده‌ها نفر زخمی شدند.(تصاویر)

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی با اشاره به ضعف موضع تشکیلات خودگردان و اتحادیه عرب در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی تأکید کرد که این مواضع ضعیف هرگز مانع تجاوزات صهیونیست‌ها نخواهد شد.