به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم جلیل‌القدر، خطیب توانمند، حافظ قرآن و مبارز انقلابی حضرت آیت‌الله شیخ ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاسف و تاثر گردید.

آیت‌الله خزعلی از شخصیت‌های ممتاز و برجسته انقلاب و نظام بودند که در روشنگری اهداف قیام در زمان مبارزه با حکومت ستمشاهی تلاش فراوانی داشتند و در طول سال‌های متمادی عمر خویش همواره همراهی ارزشمند برای امام و رهبری بودند.

ایشان دروس دینی و حوزوی را در نزد اساتید بزرگی چون آیت‌الله العظمی بروجردی، مرحوم قوچانی، آیت‌الله هاشم قزوینی و حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفتند و اهتمام فراوانی در نشر و گسترش معارف دینی داشتند. منابر آن مرحوم به ویژه در بیان مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیش از انقلاب علاقه‌مندان فراوانی را به خود جذب می‌کرد که نتیجه آن اگر چه باعث به زندان رفتن و تبعید پیاپی ایشان شد اما در آگاهی‌بخشی انقلابیون بسیار موثر بود.

مرحوم آقای خزعلی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز خدمات فراوانی به کشور عرضه داشتند که عضویت در شورای تدوین قانون اساسی، شورای نگهبان از جمله آن می‌باشد.

اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم، مقام معظم رهبری، روحانیت معزز، ملت شریف ایران و بیت مکرم حضرت آیت‌الله خزعلی تسلیت گفته و برای آن عالم بزرگوار غفران الهی و برای بازماندگان و دوستداران صبر و اجر از درگاه خداوند مسئلت می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی»