تصورش هم برای برخی جالب است؛ در یک سوئیت در زندان اوین نشسته و به سقف خیره شده باشی که ناگهان نگهبانان هم سلولی جدیدت را می آورند.

البته شاید برای خیلی‌ها قابل هضم نباشد که این دو زندانی از دیدار یکدیگر خوشحال شوند؛ اما محمد رضا رحیمی و مهدی هاشمی برخلاف همه تصورها از دیدار و هم‌سلولی بودن با یکدیگر حداقل ناراحت نبودند.

بیشتر از 20 روز پیش مهدی هاشمی راهی زندان اوین شد تا دوران محکومیت خود را بگذراند؛ خیلی ها دوست داشتند بدانند اولین شب و روز آقازاده جنجالی در اوین چگونه خواهد گذشت.

فاطمه هاشمی اولین خبر از درون اوین و آنچه بر مهدی هاشمی در شب اول گذشت را به روزنامه شرق گزارش داد.

تیتر روزنامه شرق در نوع خودش جالب بود «شب نشینی در اوین»؛ این تیتر به همراه کاریکاتوری خندان از رحیمی و مهدی هاشمی، در نوع خود جالب توجه بود.

روزنامه شرق در گزارش خود از قول فاطمه هاشمی از درخواست‌های محمد رضا رحیمی از مهدی هاشمی خبر داده بود؛ درخواستی که تنها یکی از آنها یعنی درخواست برای بازنشستگی از سوی فاطمه هاشمی برای مخاطبان شرق علنی شده بود.

اما این پایان کار اولین شب نشینی مهدی هاشمی در اوین نبود؛ خیلی‌ها داشتند از خود می‌پرسیدند که درخواست دوم رحیمی از مهدی هاشمی چه بود؟ که فاطمه هاشمی با ارسال تکذیبیه‌ای به شرق توجهات را به خود جلب کرد.

اولین شب نشینی در اوین؛ از درخواست رحیمی تا تکذیب دختر آیت الله!

«رحیمی خواسته تا درباره بازنشستگی او صحبت شود و کار بازنشستگی انجام شود. که من هم پیگیری‌هایی را در این باره انجام دادم»؛ این را فاطمه هاشمی به روزنامه اصلاح طلب شرق گفته بود.

خواندن چند باره جمله بالا برای کسانی که حافظه سیاسی قوی ندارند خیلی عجیب بود؛ اما اینکه رحیمی از فرزند آیت الله درخواست کند که پیگیر کارهای بازنشستگی اش باشد قطعا به اندازه این حرف فاطمه هاشمی که گفته «من هم پیگیری هایی را در این‌باره انجام داده‌ام» عجیب نیست.

فاطمه هاشمی هم تنها یک روز وقت می‌خواست تا متوجه شود، انتشار این خبر در روزنامه شرق چقدر برای او و خانواده‌اش و حتی شخص پدرش تبعات دارد.

«روزنامه شرق گفته‌هایم را تحریف کرد»؛ این راحت‌ترین راه برای فرار از زیر بار فشار افکار عمومی و سوال‌های آنان بود.

فاطمه هاشمی در تکذیبیه نوشته بود: «بازگشت به انتشار گزارش شب‌نشینی در اوین در صفحه نخست شماره ٢٣٧٣ روز دوشنبه روزنامه «شرق» که گفت‌و‌گوی این‌جانب با آن جریده تبدیل به گزارش خبری شده بود، در کمال تأسف آن رسانه به‌دلیل عافیت‌طلبی‌های مرسوم و با نادیده‌گرفتن حق مخاطب و اصل آزادی بیان، اقدام به تحریف مطالب، سانسور واقعیت کرده است؛ کم‌فروشی به افکار عمومی و مخاطبان، شبیه همان روش صداو سیماست که هرآنچه تاکنون خواسته به خانواده هاشمی رفسنجانی و مهدی هاشمی نسبت داده، اما حاضر نیست جزئیات دادگاه را پخش کند.

فاطمه هاشمی اما در تکذیبیه خود به به طور ساده‌ای مطالب منتشر شده در گزارش شرق درباره درخواست های رحیمی از برادرش را تائید می کند؛ «جای افسوس دارد مطالبی که صرفا جهت اطلاع خبرنگار عنوان شده و پس از پایان گفت‌وگو نیز تأیید نهایی صورت گرفته، همان مسائل غیر قابل انتشار، در روزنامه منتشر شده است. به همین دلیل روزنامه «شرق» موظف است براساس ماده ٢٣ قانون مطبوعات نسبت به انتشار متن کامل مصاحبه این‌جانب اقدامات لازم را انجام دهد.»

فاطمه هاشمی تائید می‌کند که این مطالب را تنها جهت اطلاع خبرنگار گفته است ولی خبرنگار مربوطه دقیقا همان مطالب را در گزارش خود منعکس کرده است؛‌ روزنامه شرق هم در شماره بعدی خود از فاطمه هاشمی به دلیل آنچه «حذف برخی بخش‌های مصاحبه فاطمه هاشمی» خواند،‌ عذرخواهی کرد.

تائید و تکذیب‌های فاطمه هاشمی اما نمی‌توانست سوال مهم ایجاد شده را پاسخ دهد؛ سوالی درباره درخواست دوم رحیمی از مهدی که پاسخ به آن شاید برای برای خانواده هاشمی گران تمام شود.

درخواست دوم رحیمی از آقازاده جنجالی/ «به روزنامه‌هایتان بگوئید...»

معاون اول دولت احمدی نژاد و استاندار دولت هاشمی در برابر آقازاده آیت‌الله نشسته است و از درخواست هایش می‌گوید؛ اولین درخواست درباره بازنشستگی‌اش است و مهدی قول پیگیری می دهد.

دومین درخواست رحیمی از مهدی اما درباره حمله‌هایی است که برخی روزنامه‌های نزدیک به خانواده هاشمی به وی و مرخصی رفتن‌هایش از زندان داشته‌اند؛ «به روزنامه‌هایتان بگوئید اینقدر به مرخصی رفتن‌های من از زندان حساسیت نشان ندهند»

درخواست دوم رحیمی از مهدی هاشمی دقیقاً همان چیزی است که فاطمه هاشمی بیشتر از لو رفتن درخواست اول از آن می‌ترسید؛ درخواستی که پیوند خانواده هاشمی رفسنجانی با محمدرضا رحیمی و همچنین «روزنامه‌گردانی» خاندان هاشمی را افشا می‌کند.

فاطمه که به احتمال زیاد یکی از دو کاندیدای هاشمی‌ها در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است در مصاحبه با شرق نشان داد که هنوز چندان به ادبیات سیاسی خانواده وارد نیست و در طول یک گفت‌وگوی چند پاراگرافی؛ سناریوی سیاسی جلوه دادن حکم مهدی را با شکست مواجه کرده و یکی از روزنامه‌های نزدیک به خانواده خود را نیز علناً بواسطه اشتباه شخصی‌اش مورد هجمه قرار داده است.

فاطمه هاشمی که چند ماه قبل توسط روزنامه آرمان شخصیتی همسان با دختر مهاتما گاندی معرفی شده بود در این روزها ورود جدی‌اش به عرصه سیاسی چندان موفق عمل نکرده تا جایی که مجبور شد با حمله به روزنامه شرق اشتباه خودش را گردن این روزنامه بی‌اندازد.

دختر بزرگ آیت‌الله با مخفی کردن دومین درخواست محمدرضا رحیمی از مهدی هاشمی نشان داد که چندان با تکنیک‌های دروغ‌پردازی رسانه‌های نزدیک به خانواده‌اش هماهنگ نشده است.

از طرفی درخواست رحیمی از مهدی هاشمی نشان می‌دهد که تا چه اندازه روزنامه‌های زنجیره‌ای تحت سلطه خانواده هاشمی هستند و اعمال فشار دسته‌جمعی این خانواده‌ علیه یک فرد یا جریان سیاسی کاملا با خط‌دهی مستقیم هاشمی‌ها صورت می‌گیرد.

جالب آنجاست که طی چند روز گذشته با اعلام این درخواست از طرفی محمدرضا رحیمی تا حدود زیادی فرآیند تخریب نامبرده از طرف روزنامه‌های اصلح طلب و همسو با خانواده هاشمی کاهش پیدا کرده است.