به گزارش پارس به نقل از فارس، «ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت مستعفی و فراری یمن در «ریاض» در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه سعودی «الاخباریه» اعلام کرد که تا چند ساعت دیگر، قطع رابطه یمن با ایران اعلام خواهد شد.

وی افزود: پس از رایزنی با «عبدربه منصور هادی» [رئیس جمهور مستعفی]، قطع رابطه با ایران و بسته شدن سفارت این کشور در صنعا را اعلام خواهد کرد.

این مقام وابسته به رئیس‌جمهور فراری یمن در حالی این سخنان را بیان کرد که خود در ریاض مقیم است و کنترل بر اداره امور یمن از جمله صنعاء ندارد.

پایگاه خبری «المناطق» با انتشار فایل ویدئویی این گفت‌وگو نوشت که یاسین مدعی شده است: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، سفارت ایران در یمن، فعالیت زیادی در صنعا دارد و رصدهای صورت گرفته نشان می‌دهد که این سفارت، به مرکز اصلی فعالیت شبه‌نظامیان الحوثی و نیروهای «علی عبدالله صالح» و اتاق عملیات آنها تبدیل شده است.

این وزیر «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن، دوشنبه (دیروز) نیز ایران را به حمایت مالی و اطلاعاتی از انصار الله یمن متهم کرد و مدعی شد که با وجود حصر هوایی و دریایی انصارالله در یمن، اتاق عملیاتی برای حمایت از این گروه در سفارت ایران در صنعاء تشکیل شده و تهران از این گروه حمایت تسلیحاتی و امنیتی می‌کند.

یاسین در گفت‌وگو با روزنامه «الخلیج» امارات نیز مدعی شده با توجه به اینکه ایران ابزارهای ارتباطی پیشرفته‌ای در اختیار دارد از این ابزارها برای برقراری ارتباط میان انصار الله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور برکنار شده یمن استفاده می‌کند.