به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، دفتر حیدر العبادی با ارسال نامه‌ای به رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، مراتب تشکر و قدردانی نخست وزیر عراق از اقدامات و دستاوردهای این ستاد در اعتاب مقدسه را ابلاغ کرد.

در این ابلاغ، حیدر العبادی خدمات و اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات و این همراهی با ملت عراق را شایسته تقدیر دانسته و برنامه‌های آتی این ستاد را مورد تحسین قرار داده است.

گفتنی است رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چندی پیش گزارش مبسوطی از 12 سال فعالیت این ستاد و پروژه‌های اجرا شده، در دست اجرا و برنامه‌های آتی آن را برای نخست وزیر و مقامات عالی رتبه عراق ارائه نموده بود.

در این گزارش، جزئیات 150 پروژه اجرا شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات شرح داده شده بود.

همچنین ستاد بازسازی عتبات عالیات در بخش دیگری از این گزارش به تشریح روند پیشرفت طرح‌هایی مانند صحن و شبستان حضرت زهرا(س) با زیربنای 220 هزارمترمربع در نجف اشرف و صحن عقیله بنی‌هاشم(س) با زیربنای 165 هزارمترمربع در کربلا به عنوان پروژه‌های توسعه‌ای در دست اجرا پرداخته بود.

طرح ترفیع گنبد و تقلیل ستون‌های حرم مطهر امام حسین(ع)، برنامه‌‌های ستاد بازسازی عتبات برای توسعه حرم‌های شریف در کاظمین و سامراء و اقدامات ستاد در ساخت اماکن رفاهی و خدماتی برای زائران مانند ساخت بیمارستان و مهمانسراها از دیگر بخش‌های این گزارش بود که با استقبال مقامات عراقی مواجه شد./فارس