به گزارش پارس، ابوالفضل مظاهری در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو» در خصوص صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در رابطه با فضای آرام دانشگاه‌ها در دو سال اخیر گفت: شاید منظور رئیس جمهور این است که فضای دانشگاه‌های کوچکی مثل دانشگاه‌های پیام‌نور، طی این دو سال آرام بوده است.

وی افزود: البته در دانشگاه پیام‌نور نیز فضا آرام نیست و هنوز بعد از دو سال این دانشگاه رئیس هم ندارد و اوضاع نابسامانی دارد و کارمندان و مسئولین دانشگاه دائما منتظر رخ دادن یک اتفاق جدید در دانشگاه هستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مرکز اصفهان ادامه داد: در دو سال اخیر وزارت علوم هر روز یک پرونده و  ماجرای جدید را شاهد بوده است، و دانشجویانی که در این زمینه‌ها دغدغه‌مند بودند، هر روز با سوژه‌های جدید روبه رو می‌شدند.

مظاهری با تاکید بر اینکه طی این دو سال حرف‌ها و حواشی وزارت علوم تمامی نداشته، گفت: برای مثال می‌توان به مسئله هیات علمی دانشگاه پیام‌نور اشاره کرد، که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، اما مسئولین به گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویی فضای دانشگاه‌ها فضای خاصی نیست و اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

وی تصریح کرد: در فضای سایر دانشگاه ها نیز مسئله بورسیه اتفاق افتاد که در نهایت به موضع گیری رهبر انقلاب منتهی شد و با وجود صحبت های رهبر انقلاب و مورادی که مطرح شد، هنوز عزم جدی از وزارت علوم و فرهادی آن طور که انتظار می رود، در راستای حل و فصل این مسئله وجود ندارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مرکز اصفهان گفت: کم‌ترین کاری که وزارت علوم در رابطه با مسئله دانشجویان بورسیه می‌تواند انجام دهد با توجه به اینکه این اتفاق در دولت آقای روحانی رخ داده، این است که وزارت علوم از این دانشجویان که آبروی آنها به واسطه رسانه‌ها و جریان سازی که اتفاق افتاد رفته، به نمایندگی از همه معذرت خواهی کند.

مظاهری با اشاره به اینکه هیچ یک از این موارد نشان از آرام بودن فضای دانشگاهی ندارد، تاکید کرد: در اقصی نقاط کشور مسائل صنفی، سیاسی، فرهنگی و مهمانان دعوت شده به برنامه‌های تشکل ها وجود دارد، که هیچ کدام نشانی از حاکمیت آرامش در دانشگاه‌ها ندارد.

وی بیان داشت: فضای دانشگاه برای تربیت داشجویان آن طوری که مد نظر انقلاب اسلامی است، مهیا نیست و به جای اینکه شاهد رشد دانشگاه‌ها باشم، شاهد حواشی پر رنگ‌تر از متن در دانشگاه‌ها و در کنار آن افت علمی کشور در دو سال اخیر هستیم.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در رابطه با صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی و در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها و مسئولین وزارت بهداشت و وزارت علوم، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند که تشکل‌های دانشجویی انقلابی و اسلامی را در دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار دهند و آنها را محدود نکنند.

مظاهری تاکید کرد: سخنان رهبر انقلاب در این زمینه یک پیامی دارد و صحبتی نیست که رهبر انقلاب فقط برای تذکر مطرح کرده باشند؛ چراکه اتفاقاتی در دانشگاه‌ها افتاد و شاهد برخی تنگ نظری‌ها از سوی مسئولین در قبال تشکل‌های دانشجویی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بعضا با تشکل‌ها در زمینه فعالیت فرهنگی و برخی از تشکل‌های انقلابی به بهانه‌های مختلف و با شیوه‌های گوناگون آن طور که انتظار می‌رود برخورد نمی‌شود، بیان داشت: در بعضی از موارد در روند برگزاری انتخابات این تشکل‌ها مشکل ایجاد می‌شود و فشار ایجاد می‌کنند و در موارد دیگر با لغو برنامه‌ها و ممانعت از ورود مهمانان به دانشگاه‌ها در مسیر اجرای برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی ایجاد مشکل می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مرکز اصفهان بیان داشت: از طرف دیگر شاهد این مسئله هستیم که تشکل‌هایی در دانشگاه ها شکل می‌گیرند و برنامه‌هایی مجوز برگزاری در دانشگاه اخذ می‌کنند که خلاف ماموریت دانشگاه و انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.

مظاهری با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها در دانشگاه گفت: در بحث برگزاری کنسرت‌ها نیز رهبر انقلاب به طور صریح موضع گرفتند و اما بعد از آن نیز یکی دو مورد شاهد برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها بودیم و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته  این مسئله نیز در دانشگاه حل شود.

وی ادامه داد: آنطور که انتظار می‌رفت شاهد یک فضای باز در دانشگا‌ها نبودیم و تضارب آرا به نحوی که باید شکل می‌گرفت تا به نفع رشد سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها باشد، در این دو سال دیده نشده است و اگر جانب احتیاط را رعایت کنیم و نگوییم همه دانشگاه‌ها، در بسیاری از دانشگاه‌ها این اتفاق افتاده است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: متاسفانه طی این دو سال تشکل‌های دولت ساخته و یک بار مصرف انتخاباتی در دانشگاه ایجاد شده‌اند و برنامه‌هایی مجوز اجرا دارند که اصلا هیچ سنخیتی با دانشگاه ندارند.

مظاهری در پایان تاکید کرد: وقتی در روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، اجازه صحبت آزادانه به تشکل‌ها داده نمی‌شود و گزینشی انتخاب می‌شوند، نمی‌توان انتظار داشت رئیس جمهور در جریان فضای دانشگاه‌ها باشند.