پایگاه خبری تحلیلی پارس- بر اساس برخی گزارشات داخلی چهار نهاد، در یک ماه گذشته گزارش های از شیوه های نفوذ آمریکا در منطقه و ایران به مقامات عالی رتیه کشور داده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارس، بر اساس خلاصه و جمع بندی هایی که در گزارس این چهار نهاد وجود دارد:

آمریکا درصدد است چون مقامات ارشد دولت یازدهم اجازه تماس با مقامات آمریکایی ها را ندارند. افرادی با معرفی مقام ارشد دولت با حاکمان کاخ سفید مذاکراتی داشته باشند که برخی از آن با عنوان «مذاکرات لایه دوم دولت با آمریکا یا مذاکرات غیررسمی یاد می کنند.

کاخ سفید بر این مبنا گام بر می دارد که به اسم تسهیل صدور روادید برای ایرانیان جهت عزیمت به آمریکا، دفتر حفاظت منافع این کشور در تهران راه اندازی شود و بعد از آن طراحی برای ارتباط با دولت و نخبگان ایرانی جهت استفاده سیاسی و اطلاعاتی و اجرای توطئه ها، عملیاتی شود.

آغاز مذاکرات منطقه‌ای در لایه اول و دوم

خط تماس مستقیم بدون واسطه های منطقه و غیر منطقه

القای اینکه روابط دوجانبه در مسیر توافق انجام شده است

ایجاد نمایندگی های اقتصادی آمریکایی که بیشتر از آنکه با هدف انتقال فن آوری روز و افزایش رفاه ایرانیان باشد با هدف نفوذ سیاسی و فرهنگی تلقی می شود که از جمله می توان به ایجاد نمایندگی فست فود «مک دونالد»، نمایندگی انمیشن سازی «والت دیزنی»، نمایندگی های فروش عروسکهای «باربی»، کوکاکولا و.. اشاره کرد.

دشمن درصدد است با طراحی های بیرونی و برخی عناصر داخلی به «تغییر ذائقه‌ فرهنگی- اجتماعی مردم»، «بزک کردن آمریکا»، «حضور سیاسی دیپلماتیک»، «حمایت از جریان غرب‌گرا و سلطه‌پذیر» «فراموشی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ»، «دخالت در انتخابات» و... راههایی برای نفوذ دست و پا نماید.