به گزارش پارس به نقل از فارسعلی لاریجانی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه شیشه بیمنجام صالحی که در شهرک شکوهیه برگزار شد، با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در کشور، اظهار کرد: امیدواریم چتر حمایت ایشان بر سر ملت ایران قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم همت مدیران و مسئولان برای افتتاح فاز دوم این پروژه همچنان پابرجا باشد، از سوی دیگر بسیار خوشحالم که در جمع کارکنان این کارخانه حضور دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا زمانی که مردم برای سربلندی کشور تلاش نکنند به آرمان‌های انقلاب دست پیدا نمی‌کنیم گفت: برای دستیابی به توفیق و سربلندی در جهان همه باید به یکدیگر کمک کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: امیدواریم مشکلاتی که در چند سال اخیر گریبانگیر مردم و ملت بوده حل شود تا در آینده دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

وی با اشاره به حضور خانواده شهید احمدی‌روشن گفت: دشمنانی که تا چند سال پیش جلوی پای ایران سنگ می‌انداختند، امروز به برکت خون شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای، حقوق ملت ایران را پذیرفته‌اند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آماری که رئیس سازمان صنعت مطرح کرد نشان‌دهنده این است که مردم قم در زمینه صنعت تلاش کرده‌اند، اما باید بدانیم جایگاه صنعت قم بیش از اینهاست و باید بیشتر تلاش کنیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه تردید ندارم هر گشایشی برای تولید کشور باشد در حوزه تولید است گفت: واردات کالا به کشور ضرر سنگینی است، باید موانع بر سر تولید را حل کنیم، تولیدات را افزایش دهیم تا واردات به کشور را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: سرمایه تولید باید در دستان کارآفرینان و تولیدکنندگان باشد تا شاهد اشتغال جوانان باشیم، همانگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند، برنامه دولت در حوزه تولید باید مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای گسترش تولید باید مصمم باشیم، گفت: باید لوازم تولید فراهم شود، مشکلات شهرک‌های صنعتی قم مشخص است، کمبود برق باید مورد توجه وزیر نیرو و استاندار قم قرار گیرد.

لاریجانی تأکید کرد: در برنامه ششم توسعه به موضوع آب توجه ویژه خواهد شد، استان قم با کمبود جدی آب مواجه است و از همین رو باید شاهد مصرف آب و کشت باشیم.

وی با اشاره به شیرین شدن آب‌ها گفت: آب قم قرار بوده از تهران تأمین شود، پیش از اینها بارها گفته‌ایم، اما تاکنون شاهد اثرگذاری سخنان نبودیم، امیدواریم شاهد تأمین آب باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از ظرفیت‌های قم به خاطر نزدیکی به تهران باید استفاده کرد. سرمایه‌گذاران علاقمند هستند در استان قم سرمایه‌گذاری کنند، از همین رو صنعتگران باید سرمایه خود را روی گسترش قرار دهند.

لاریجانی با اشاره به وجود مشکلات تسهیلات بانکی گفت: طی جلساتی که با بانکها برگزار شده است، مقرر شده مشکلات به بانکها تسهیلاتی اعطاء شود تا آنها سرمایه را دراختیار صنعتگران قرار دهند.

وی با اشاره به افتتاح 21 طرح در قم در هفته دولت گفت: افتتاح این پروژه‌ها را به فال نیک می‌گیریم زیرا که جوانان امروز باید شغلی درخور شأن‌شان داشته باشند.